کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۲۲۸

عربستان سفر اتباعش به ۹ کشور را ممنوع کرد

خبرگزاری رسمی عربستان دوشنبه از ممنوعیت سفر اتباع سعودی به ۹ کشور خبر داده است. به‌گزارش ایسنا، ریاض تا اطلاع ثانوی سفر اتباع و ساکنان این کشور را به ۹ کشور که شاهد شیوع کرونا هستند، ممنوع کرده است. همچنین ورود شهروندان این ۹ کشور و تمامی افرادی که طی دو هفته گذشته در این کشورها بوده‌اند، به خاک عربستان ممنوع است. این ۹ کشور عبارتند از امارات، کویت، بحرین، لبنان، سوریه، کره‌جنوبی، مصر، ایتالیا و عراق.

معاون سابق اردوغان حزب تاسیس کرد

علی باباجان معاون سابق اردوغان و یکی از معماران اقتصادی حزب عدالت و توسعه که هشت ماه پیش به‌دنبال اختلافات عمیق از این حزب جدا شد، تاسیس حزب جدید سیاسی خود را چهارشنبه اعلام می‌کند. باباجان نام حزب سیاسی جدید خود را «دوا» گذارده و ادعا می‎شود که چهار نماینده فعلی حزب عدالت و توسعه نیز جزو هیات موسسین این حزب هستند. به‌گفته محافل سیاسی، این حزب از سوی عبدالله گل رییس‌جمهور سابق، نیز حمایت می‌شود.

تعدادمبتلایان به کرونا در عراق  به ۷۰  نفر رسید

ویروس کرونا در عراق به‌رغم افزایش تدریجی دما در برخی مناطق اما همچنان در حال گسترش است و بر اساس آمار وزارت بهداشت این کشور به مرز ۷۰ نفر رسیده است. در این راستا برای نخستین‌بار، تدابیر بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا باعث قرنطینه کامل یک روستا در جنوب شرقی عراق شد. گفته شده، در استان میسان به‌دلیل ثبت اولین مورد مرگ بر اثر کرونا، دادگاه تجدید نظر این استان تصمیم گرفته برای پیشگیری از شیوع این بیماری فعلا تمامی عقدهای ازدواج را به حال تعلیق در آورد.

قطر مسافران 14 کشور را نمی‌پذیرد

دولت قطر اعلام کرده است که از روز دوشنبه به منظور پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، به‌طور موقت مسافران 14کشور را نمی‌پذیرد. به‎گزارش خبرگزاری رویترز، این کشورها شامل چین، مصر، هند، ایران، عراق، لبنان، بنگلادش، نپال، پاکستان، فیلیپین، کره جنوبی، سریلانکا، سوریه و تایلند هستند. شرکت هواپیمایی قطر ایرویز پیش از این پروازها از مبدا و به مقصد ایتالیا را به حالت تعلیق درآورده بود. قطر یکشنبه سه مورد دیگر ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد و در مجموع تعداد مبتلایان این کشور به 15 نفر رسید.

 

ارسال نظر