کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۰۰:۵۱:۲۹
کد خبر: ۱۶۴۹۶۲

حملات جدید طالبان ۲۲ قربانی گرفت

فرمانده پلیس قندهار افغانستان اعلام کرده پس از یک هفته کاهش خشونت‌ها در افغانستان، طالبان حملات جدید خود علیه نیروهای دولتی را از سرگرفته که در اثر آن تاکنون ۱۷ طالبان و ۵ نیروی دولتی کشته شده‌اند. به‌گزارش یورونیوز، از استان لوگر در جنوب کابل نیز گزارش شده طالبان بامداد سه‌شنبه به یک پاسگاه نیروهای دولتی در شهرستان «محمدآغه» حمله کردند که در اثر آن ۵نیروی دولتی کشته شدند. ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان، گفته زمان تعیین شده برای کاهش خشونت‌ها به پایان رسیده و اکنون جنگجویان آنها حملات خود علیه نیروهای دولتی را از سرخواهند گرفت.

ترکیه مدعی سرنگون کردن جنگنده سوری شد

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده، یک جنگنده سوری دیگر را بر فراز آسمان ادلب در شمال غرب این کشور ساقط کرده است. به‌گزارش اسپوتنیک، منابع میدانی نیز گفته‌اند جنگنده اف-۱۶ ترکیه یک فروند جنگنده سوری از نوع «ال۳۹»  را سرنگون کرد. نیروهای ترکیه پیش‌تر هم گفته بودند، یکی از جنگنده‌های ارتش سوریه را در جریان عملیات آن علیه گروه‌های شورشی در ادلب هدف گرفته‌اند. پس از حملات نیروهای تحت حمایت ترکیه به پایگاه‌های ارتش سوریه، استان ادلب صحنه درگیری‌ نیروهای مستقر ترکیه در سوریه و ارتش این کشور است.

دیدار معاون وزیر دفاع عربستان با عمران‌خان

معاون وزیر دفاع عربستان در سفرش به اسلام‌آباد با نخست‌وزیر پاکستان رایزنی کرده است. به‌گزارش شرق‌‌الاوسط، خالد بن سلمان که به اسلام‌آباد رفته با عمران‌خان نشستی برگزار و پیام پادشاه عربستان و شاهزاده محمد بن‎سلمان ولیعهد سعودی، را به مسوولان پاکستانی منتقل کرده است. گسترش روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوعاتی است که در این دیدار مطرح شده است.

کرونا نمایشگاه نظامی در قطر را لغو کرد

با توجه به انتشار ویروس کرونا در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه، نمایشگاه و همایش بین‌المللی دفاع دریایی در دوحه موسوم به «دیمدکس ۲۰۲۰» که قرار بود ماه جاری برپا شود، لغو شد. به‌گزارش روسیا الیوم، قرار بود این نمایشگاه روزهای ۱۶تا ۱۸مارس در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های دوحه برگزار شود. در همین حال محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی وزیر خارجه قطر درباره شیوع کرونا گفته: «این ویروس هرگز بر بازارهای مالی مرتبط با زندگی افراد تاثیری نخواهد داشت. خواهیم دید که این ویروس مهار شده و بازارها شکوفایی و رونق خود را باز خواهند یافت.»

 

ارسال نظر