کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۸۷۸

اردوغان پنجشنبه به مسکو می‌رود

در سایه تنش روزافزون بین ترکیه و روسیه در خصوص عملیات ادلب دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد اردوغان پنجم مارس راهی روسیه می‌شود. به‌گزارش رویترز، دیدار رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، با ولادیمیر پوتین همتای روسی‌اش، قرار بود بعد از کشته شدن ۳۳ سرباز ترکیه‌ای در حملات هوایی سوریه در ادلب هفته گذشته انجام شود که آنکارا را به حمله‌ای علیه نیروهای سوریه واداشت.

خسارت ۱۰۰میلیون دلاری کرونا به خطوط هوایی خاورمیانه

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی اعلام کرده خطوط هوایی کشورهای خاورمیانه به علت گسترش ویروس کرونا در این منطقه حدود ۱۰۰ میلیون دلار ضرر کرده‌اند. به‌گزارش رویترز، برخی کشورهای حوزه خلیج فارس به علت نگرانی از شیوع این ویروس در مرزهای خود، پروازهای ورودی و خروجی به کشورهایی نظیر چین، کره‌جنوبی، ایتالیا و تعدادی از کشورهای خاورمیانه را متوقف کرده‌اند. گفته شده، خطوط هوایی بین‌المللی امسال به علت این ویروس 1.5میلیارد دلار ضرر می‌کنند. این انجمن پیشتر ارزیابی کرده بود که ناوگان‌های هوایی منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال جاری میلادی متقبل 27.8 میلیارد دلار خسارت خواهند شد.

سفر وزیر خارجه بریتانیا به عمان و عربستان

وزیر خارجه بریتانیا دوشنبه نخستین سفر رسمی خود را به حوزه خلیج فارس آغاز کرده و به عمان و عربستان سعودی رفته تا مذاکراتی را با رهبران این کشورها داشته باشد؛ مذاکراتی که انتظار می‌رود به مسائل تجارت، حقوق بشر و تغییرات آب‌وهوایی بپردازد. به‌گزارش ایسنا، دومینیک راب که جولای توسط بوریس جانسون به سمت وزیر خارجه بریتانیا منصوب شد همچنین به دیدار برخی چهره‌های یمنی خواهد رفت تا تلاش‌ها برای یافتن یک راه‌حل سیاسی برای جنگ در این کشور را تقویت کند.

درخواست پاکستان برای بازگشت نواز شریف

دولت پاکستان خواستار بازگشت فوری نواز شریف نخست‌وزیر پیشین این کشور، از انگلیس برای اتمام مدت مجازاتش در زندان شده است. نخست‌وزیر سابق پاکستان که به جرم فساد مالی به هفت سال زندان محکوم شده است، آبان امسال پس از ابتلا به بیماری موفق به اخذ مرخصی و خارج شدن از پاکستان شد. مقامات دولتی می‌گویند نواز شریف که با قرار وثیقه برای درمان از زندانی آزاد شد در مدت حضور در انگلیس به درمان نپرداخته است.

 

ارسال نظر