کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۳۶۰

ترامپ: توافق صلح با طالبان را خودم امضا می‌کنم

رییس‌جمهوری امریکا گفته در صورت موفقیت‌‌آمیز بودن مذاکرات برای پایان دادن به بیش از ۱۸ سال جنگ در افغانستان، شخصا توافق صلح با طالبان را امضا می‌کند. به‌گزارش یورونیوز، ترامپ پیش از عزیمت به دهلی‌نو گفته: «بله. نامم را زیر این توافق ثبت می‌کنم.» از شنبه آتش‌بس موقت در افغانستان، پیش از امضای نهایی توافق تاریخی بین واشنگتن و طالبان در ۲۹ فوریه ‌آغاز شده است. در صورتی که دوره کاهش خشونت با موفقیت سپری شود، توافق صلح نیز امضا می‌شود.

ادامه روابط گردشگری ترکیه و چین

روابط گرددشگری چین و ترکیه با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا ادامه دارد. به‌گفته مسوولان ترکیه‌ای حتی پروازهای شرکت هواپیمایی ترکیه به مناطق مختلف چین نیز برقرار است. در بین گردشگران خارجی که از ترکیه دیدن کردند، روسیه با هفت میلیون، آلمان با پنچ میلیون و بلغارستان با 2.7میلیون گردشگر خارجی در بین سه کشور عمده قرار دارند. در این رده‌بندی بریتانیا با 2.5میلیون و ایران با 2.1میلیون گردشگر در رده‌های چهارم و پنجم جای دارند.

افزایش رشد اقتصادی امارات

بانک مرکزی امارات از رشد 2.9 درصدی اقتصاد این کشور خبر داده است. به‌گزارش رویترز، رشد اقتصادی امارات 2.9 درصدی امارات در ۲۰۱۹ در مقایسه با رقم ثبت‌شده در سال پیش 1.2درصد افزایش داشته است. در بین بخش‌های مختلف، رشد بخش هیدروکربن 7.6درصد و رشد بخش غیرهیدروکربنی 1.1 درصد اندازه‌گیری شده است. طبق اعلام بانک مرکزی امارات، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه پایانی سال نیز 1.3درصد اندازه‌گیری شده است.

کرونا، تجارت پاکستان و چین را نشانه رفت

پاکستان به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده کالای چینی، متحمل ضررهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا شده است. اکسپرس تریبیون نوشته، بازرگانان و جامعه تجار پاکستانی از ادامه بسته ماندن مرز زمینی پاکستان با چین به‌دلیل جلوگیری از شیوع کرونا نگران هستند زیرا این ماجرا تمام فعالیت‌های تجاری و کسب و کار آنان را تاثیر قرار داده است. گفته شده، تاخیر ورود کالاها از چین به مقصد پاکستان یا حتی لغو سفارش محصولات چینی، باعث شده تا بازرگانان پاکستانی متحمل خسارات زیادی شوند. بازرگانان پاکستانی ماهانه نزدیک به 1.5میلیارد کالا از چین وارد می‌کنند اما این روند در هفته‌های گذشته با تاخیر بی‌سابقه انجام شده است.

 

ارسال نظر