کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۰۸۵

آغاز هفته کاهش خشونت در افغانستان

سرانجام پس از هفته‌ها مذاکره و در چهارچوب توافق طالبان، امریکا و نیروهای امنیتی افغانستان، از بامداد شنبه (امروز) یک دوره کاهش خشونت آغاز خواهد شد. این دوره کاهش تنش برای یک هفته ادامه خواهد داشت. قرار است در این مدت حملات طالبان به شهرها، شاهراه‌های ارتباطاتی و پایگاه‌های نظامی افغان‌ها و امریکایی‌ها متوقف شود. در صورت اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، امکان امضای توافق دوجانبه طالبان و امریکا برای پایان دادن به درگیری‌های افغانستان فراهم خواهد شد. وزیر خارجه امریکا گفته توافق صلح ۲۹ فوریه امضا می‌شود.

جانشین شهید المهندس تعیین شد

سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) «أبوفدک المحمداوی» را به عنوان جانشین شهید ابومهدی المهندس معرفی کرده است. به‌گزارش بغداد الیوم، المحمداوی معاون فالح الفیاض رییس سازمان الحشد الشعبی شده است. پیش از این هادی العامری رییس سازمان بدر، به عنوان جانشین المهندس انتخاب و به نخست‌وزیر عراق پیشنهاد شده بود. المهندس به همراه سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس و چند تن از اعضای الحشد الشعبی ۱۳دی‎ماه به دستور مستقیم ترامپ در حمله موشکی بالگردهای امریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

تغییر سرود ملی و پرچم عمان

سلطان جدید عمان دستوری را مبنی بر اعمال تغییراتی در کلمه‌های سرود ملی عمان و نیز پرچم این کشور صادر کرد. به‌گزارش خبرگزاری اونا، هیثم بن‌طارق، سلطان جدید عمان دستوری را مبنی بر اصلاح پیوست ۳قانون پرچم کشور و لوگو و سرود ملی کشور صادر کرد. بر اساس این دستور، کلمه‌های سرود ملی که به سلطان فقید این کشور اشاره داشت، تغییر یافته است.

هجوم ملخ‌های صحرایی به عربستان

هجوم بی‌سابقه ملخ به مناطق شرقی عربستان و پایتخت این کشور، موجی از ترس را در میان شهروندان این کشور درپی داشته است. به‎گزارش خبرگزاری واس، حضور ملخ‌ها در منطقه شرقی به مرکزیت شهر الدمام بیش از سایر مناطق است. این پدیده به حدی وخیم است که در روزهای اخیر به بحث داغ شهروندان عربستانی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. هجوم ملخ‌ها به‌گونه‌ای است که وزارت محیط زیست، آب و کشاورزی عربستان ۴۳ تیم برای مقابله با هجوم آنها اختصاص داده است. براساس گزارش این وزارت‌خانه سعودی، انتظار می‌رود که حمله ملخ‌ها که از روز یکشنبه هفته جاری آغاز شده و در چند روز آینده ادامه داشته باشد.

 

ارسال نظر