کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۴۹۳

افت شدید محبوبیت اردوغان

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داده میزان محبوبیت رجب طیب اردوغان به پایین‌ترین میزان خود از اکتبر 2018 تاکنون رسیده است. به‌گزارش آناتولی، شرکت نظرسنجی متروپل در این نظرسنجی خود نشان داده میزان محبوبیت رییس‌جمهور ترکیه به میزان حدود دو درصد نسبت به میزان مربوط به دسامبر 2019 کاهش یافته و از 43.7 درصد به 41.9 در ژانویه 2020 رسیده است. کارشناسان معتقدند از جمله دلایل اساسی این کاهش محبوبیت، دیکتاتوری و قدرت‌طلبی‌های اردوغان و آسیب‌های او به نهادهای دموکراتیک است. این نظرسنجی نشان داده اوج محبوبیت اردوغان با 47درصد مربوط به اکتبر است زمانی که او دستور حمله به مناطق شمال شرق سوریه را داد.

کاهش اعتراض‌ها و بازگشایی خیابان‌های بغداد

دامنه اعتراضات در شهرهای مرکزی و جنوبی کانون‌های اعتراضی از جمله بغداد پایتخت عراق به طرز بسیار چشمگیری در هفته جاری کاهش یافته به‌طوری که مقام‌های امنیتی عراقی را به بازگشایی بسیاری از خیابان‌ها و پل‌های مهم این شهرها واداشته است. در استان‌های معترض جنوب و مرکز عراق فراخوان‌های اعتصاب اجباری متوقف شده و تمامی مدارس و ادارات به‌طور طبیعی فعالیت خود را در طول چند روز گذشته از سرگرفته‌اند. اغلب شهرهای عراق در ماه‌های گذشته دستخوش ناآرامی بوده است و معترضان نسبت به ناکارآمدی دولت و فساد گسترده سیاستمداران اعتراض داشتند.

سنای پاکستان لوایح FATF را تصویب کرد

سنای پاکستان در آستانه اجلاس آتی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) لایحه مبارزه با پولشویی و مقررات ارز خارجی با هدف تحقق الزامات گروه ویژه اقدام مالی را تصویب کرد. پیشرفت تازه در بخش مشارکت دولت اسلام‌آباد برای اجرای دستورالعمل گروه ویژه اقدام مالی در حال صورت گرفته که جلسه آتی مسوولان «اف‌ای‌تی‌اف» قرار است ۱۶ فوریه برگزار شود و این نشست برای پاکستانی‌ها جهت موافقت با خروج این کشور از فهرست خاکستری FATF سرنوشت ساز خواهد بود.

داووداوغلو کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه

حزب «آینده» ترکیه کاندیدای پیشنهادی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی جهت رقابت با رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور فعلی این کشور را معرفی کرد. به‎گزارش سایت خبری «ترکیا الآن»، مصطفی ندیم یمالی معاون رییس حزب آینده ترکیه، گفته احمد داووداوغلو رییس این حزب، کاندیدای آن در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو خواهد بود. داووداوغلو در نشست پشت درهای بسته شورای موسسان حزب آینده در آنکارا با کسب آراء تمامی ۱۳۲ عضو حزب، به عنوان رییس آن انتخاب شد.

 

ارسال نظر