کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۲۳۲

لیر در پایین‌ترین سطح  ۸ ماه اخیر

با وجود تلاش‌های گسترده بانک مرکزی و دیگر بانک‌های دولتی ترکیه برای شکسته نشدن کانال 6 لیر، نرخ دلار در آخرین دور از معاملات هفتگی بورس استانبول به ۶.۰۴۸۲ لیر رسید که این نرخ، کمترین نرخ برابری ثبت شده برای لیر از ماه مه‌سال گذشته تاکنون است. به‌گزارش ایسنا، شکسته شدن این کانال مقاومتی مهم باعث ایجاد نگرانی در بین معامله‌گران از ریزش‌های بیشتر لیر شده است.

اعتراض شهروندان اردنی به افزایش بهای برق

شرکت برق اردن شهروندان این کشور را تهدید کرد که اگر قبض‌ها را پرداخت نکنند، برق آنها قطع خواهد شد. به‌گزارش رای‌الیوم، شرکت برق اردن اعلام کرده هر شهروندی خواستار خدمات این شرکت باشد، باید هزینه آن را نیز بپردازد. شهروندان اردنی در اعتراض به گران شدن آبونمان برق و در اعتراض به آن، از پرداخت قبض‎های گران امتناع می‌کنند. گرانی برق در این کشور چالش‌های بسیاری را در پی داشته است.

افزایش تولید تریاک در افغانستان

به‌رغم ادعای امریکا مبنی بر کاهس زمین‌های زیر کشت خشخاش در افغانستان، آمارها نشان می‌دهد که تولید شیره تریاک نسبت به ۲۰۱۸ افزایش داشته و به ۶ هزار و ۷۰۰ تن رسیده است. در گزارش امریکا آمده در ۲۰۱۸، ۲۲۱ هزار هکتار زمین در افغانستان زیرکشت خشخاش قرار داشت اما در ۲۰۱۹ این رقم به ۱۶۰ هزار هکتار کاهش یافت و این درحالی است که در مقابل تولید شیره تریاک نسبت به ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

تعویق اعتصاب عمومی پزشکان در عراق

صنف پزشکان عراق از موکول شدن اعتصاب مسالمت‌آمیز در بیمارستان‌ها به ماه آتی میلادی خبر داد. به‌گزارش سومریه‌نیوز، صنف پزشکان عراق پیش‌تر از تصمیم پزشکان این کشور برای اعتصاب عمومی به مدت یک ماه به نشانه اعتراض به افت کیفیت نظام سلامت و فساد موجود در وزارت بهداشت و محیط‌زیست خبر داده بود.

عربستان درخواست پاکستان درباره کشمیر را رد کرد

عربستان با درخواست پاکستان برای بررسی مساله کشمیر در نشست وزارتی سازمان همکاری اسلامی مخالفت کرده است. به‌گزارش هندو، مقام‌های پاکستانی پیش‌تر گفته بودند که اسلام‌آباد از طریق واداشتن عربستان به برگزاری این نشست به پیروزی دیپلماتیکی رسیده است. اما عربستان درخواست‌های عمران‌خان نخست‌وزیر این کشور، برای بررسی مساله کشمیر را نپذیرفته است.

 

ارسال نظر