کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۹۷۵

طالبان: پمپئو برف خود را روی بام ما نیندازد!

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارت مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا، گفته: «روند مذاکرات را توییت ترامپ، خواست‌های متعدد امریکا و اختلافات مسوولان در واشنگتن و کابل با مشکلات مواجه کرد. پمپئو برف بام خود را بر بام ما نیندازد!» به‌گزارش ایسنا، وزیر خارجه امریکا که به تاشکند سفر کرده بود، گفته بود توافق با طالبان نزدیک است. پمپئو گفته: «طالبان اراده یا ظرفیت را نداشت تا کاهش خشونت را عملی کنند.» امریکا و طالبان بیش از یک سال است که برای دست‌یابی به توافق صلح مذاکره می‌کنند و تاکنون یازده دور مذاکره برگزار شده است.

پروازهای عراق به چین متوقف شد

وزارت حمل و نقل عراق سه‌شنبه اعلام کرد پروازهای این کشور به مقصد چین به‌دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است. سالم موسی سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق گفته پس از شیوع ویروس کرونا در چین و جلوگیری از ورود آن به کشور تدابیر لازم انجام شد. او فاش کرده که پروازهای برنامه‌ریزی شده هواپیمایی عراق به چین از 21 ژانویه تعلیق شده است. با افزایش شیوع ویروس کرونا عراق اواخر هفته گذشته نیز فرودگاه‌های خود را به روی مسافران و اتباع چین بست.

 بازداشت ۷۴ مظنون به ارتباط با فتو در ترکیه

دادستان‌های ترکیه‌ای در استان‌های غربی و مرکزی این کشور حکم دستگیری ۷۴ تن مظنون به ارتباط با سازمان تروریستی فتو را صادر کرده‌اند. به‌گزارش آناتولی، دادستان‌ها در استان بالیکشیر اعلام کردند که حکم دستگیری را برای ۲۴ مظنون که از مقام‌های دولتی و پلیس هستند، صادر کرده‌اند. این مظنونان به عنوان امام‌های تحت پوشش فتو در سازمان‌های قضایی و پلیس فعالیت داشتند. پلیس همچنین در ۱۱ استان دیگر عملیات مشابه انجام داده است. سازمان فتو و فتح‌الله گولن رهبر آن مستقر در امریکا، متهم به دست داشتن در کودتای نافرجام ۲۰۱۵ در ترکیه هستند.

عربستان از اسراییل موشک می‌خرد

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که عربستان سعودی قصد دارد موشک‌های ضد زره «اسپایک» از شرکت اسراییلی «رافائل» خریداری کند. به‌گزارش نشریه «اسراییل دیفنس»، شرکت رافائل که موشک‌های زمینی ضد زره اسپایک را تولید می‌کند در حال کسب مجوزهای لازم است تا از طریق شرکت‌های تابع خود به دولت سعودی این تسلیحات را بفروشد. روابط رو به گسترش عربستان و رژیم‌صهیونیستی می‌تواند به ورود تولیدات نظامی اسراییلی به بازارهای سلاح کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس کمک کند.

 

ارسال نظر