کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۱۸۲

رشد 2.9درصدی اقتصاد افغانستان در 2020

بانک جهانی رشد اقتصادی افغانستان را ۲.۹درصد اعلام کرد. این نهاد افزوده که اوضاع سیاسی مبهم بر روند تجارت، سرمایه‌گذاری و رشد کار و بار تاثیرات ناگوار داشته است. در گزارش چهارشنبه این بانک رشد اقتصادی افغانستان در ۲۰۲۰ میلادی ۳.۳درصد پیش‌بینی شده و آمده که درآمد داخلی نیز به ۲.۷۵میلیارد دلار خواهد رسید. برگزاری انتخابات پارلمانی، اعلام نشدن نتیجه نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری، افزایش ناامنی و افزایش تلفات غیرنظامیان عامل بی‌ثباتی سیاسی اعلام شده و نسبت به تاثیر ناگوار آن بر شرایط اقتصادی ابراز نگرانی شده است.

عربستان هک کردن تلفن رییس آمازون را تکذیب کرد

دولت سعودی گزارش برخی رسانه‌ها درباره هک شدن مکالمات تلفنی جف بزوس پایه‌گذار شرکت آمازون، را تکذیب کرده است. محمد بن‌سلمان در ۲۰۱۸ دستور داد تلفن بزوس هک شود و از این طریق مقادیر قابل توجهی اطلاعات به دست مراجع دولتی عربستان افتاد. سفارت عربستان در واشنگتن این اتهام را بی‌پایه توصیف کرد. برنامه عامل هک کردن تلفن بزوس در ارتباط اینترنتی ولیعهد سعودی با او به تلفن او وارد شد و دسترسی به مکالمات و ارتباطات از طریق این تلفن را امکانپذیر کرد. بر این اساس، هک شدن ارتباطات پایه‌گذار آمازون باعث شد تا تصاویر و مطالب خصوصی از این تلفن در اختیار منابع اطلاعاتی سعودی قرار گیرد.

احتمال جریمه سنگین هالک بانک ترکیه

دولت امریکا درخواست کرده که هالک بانک ترکیه به‌دلیل دور زدن تحریم‌ها به جریمه سنگین محکوم شود. به‌گزارش رویترز، امریکا قصد دارد در واکنش به طولانی شدن روند رسیدگی قضایی به اتهام‌های هالک بانک مبنی بر دور زدن تحریم‌های امریکا، این بانک ترکیه‌ای را به پرداخت جریمه سنگین محکوم کند. بر اساس دادخواست تنظیم‌شده، دادستانی تقاضا کرده هالک بانک تا زمان حضور در دادگاه رسیدگی به اتهاماتش به‌خاطر بی‌اعتنایی به دادگاه روزانه یک میلیون دلار جریمه شود و این جریمه هر هفته دو برابر افزایش یابد.

دیدار نیچروان بارزانی با ترامپ در داووس

نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق، چهارشنبه با دونالد ترامپ در نشست داووس دیدار کرد. به‌گزارش ایرنا، ریاست اقلیم کردستان عراق پیشتر گفته بود که در حاشیه مجمع جهانی داووس با مقامات و رهبران جهان پیرامون گسترش روابط اقلیم کردستان عراق با جامعه جهانی، سیاست‌ها و مواضع اقلیم و تحولات منطقه و جهان گفت‌وگو می‌کند.

 

ارسال نظر