کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۹۱۸

طالبان به‌دنبال امضای توافق خروج امریکایی‌ها

سخنگوی طالبان گفته هدف این گروه آن است که تا پایان ماه جاری میلادی (ژانویه) در رابطه با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان با امریکا توافقنامه امضا کند. به‌گزارش داون، طالبان اعلام کرده آماده است در روزهای منتهی به امضای توافقنامه صلح با امریکا، گستره عملیات نظامی‌اش را کاهش دهد. سخنگوی طالبان گفته هدف از کاهش عملیات نظامی فراهم کردن محیطی امن برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان است.

درخواست تجدیدنظر مشرف رد شد

دیوان عالی پاکستان تجدیدنظر پرویز مشرف رییس‌جمهوری پیشین در قبال حکم اعدامش را رد کرده است. دیوان اعلام کرده درخواست تجدیدنظر در اتهام خیانت بزرگ را تا زمانی که درخواست‌کننده خودش را تسلیم نکند پذیرفته نخواهد شد. مشرف از دیوان عالی خواسته بود تا حکم اعدام او اتهام خیانت را لغو کند.

حضور مجدد معترضان در مرکز بغداد

همزمان با پایان ضرب‌الاجل یک‌ هفته‌ای معترضان عراقی برای مقامات این کشور جهت تعیین نخست‌وزیری مستقل بدون وابستگی به احزاب سیاسی خیابان‌های اصلی شهرهای مختلف عراق صحنه حضور مجدد معترضان و نیروهای امنیتی شده است. تظاهرکنندگان ادارات دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها و مسیرها را بسته‌اند. حال آنکه فراخوان برگزاری موج تازه اعتصابات سراسری را نیز از استان‌های جنوبی داده‌اند.

منع واردات گاز از اراضی اشغالی در پارلمان اردن

پارلمان اردن پیش‌نویس قانون ممنوعیت واردات گاز از اراضی اشغالی را تصویب کرد و به دولت ارجاع داد. به‌گزارش ایسنا، این پیش‌نویس فورا به دولت ارجاع شده است. کمیته حقوقی یادداشتی را که ۵۷ نماینده آن را امضا کرده‌اند و شامل پیشنهاد منع خرید گاز از اسراییل است به پارلمان داده بود. بر اساس این لایحه، تمامی وزارتخانه‌ها و نهادهای رسمی و شرکت‌های وابسته به آن باید از واردات گاز از اراضی اشغالی خودداری کنند.

وزیر دفاع عراق وارد کویت شد

وزیر دفاع عراق در راس هیاتی رسمی به کویت سفر کرد. به‌گزارش سومریه‌نیوز، نجاح حسن الشمری وزیر دفاع عراق، یکشنبه در سفری رسمی و در رأس هیاتی از مسوولان کشورش وارد کویت شد و این سفر چند روز به طول می‌انجامد. وزارت دفاع کویت اعلام کرده رییس ستاد کل ارتش کویت و محمدرضا حسینی کاردار سفارت عراق، از الشمری استقبال کردند.

ارسال نظر