کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۰:۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۶۱۵۵۵

تعویق امضای توافقنامه صلح امریکا و طالبان

منابع خبری افغانستان از تعویق زمان امضای توافقنامه صلح امریکا و طالبان که قرار بود در هفته جاری امضا شود، خبر دادند. گفته شده، طالبان آماده امضای توافقنامه صلح است اما امریکایی‌ها در روزهای اخیر توجهی به این موضوع ندارند. منابع مطلع گفته‌اند که ممکن است توافقنامه صلح امریکا و طالبان سه هفته به تعویق افتاده باشد. به گفته این افراد، تا زمانی که تنش‌ها در منطقه کاهش نیابد، توافقنامه صلح نیز امضا نخواهد شد.

اخراج ۲۱ نظامی عربستان  از امریکا

دولت امریکا اعلام کرده ۲۱ نظامی سعودی تحت آموزش در پایگاه‌های نظامی این کشور را در پی حمله مرگبار دسامبر یکی از همقطاران آنها در فلوریدا اخراج می‌کند. به‌گزارش سی‌ان‌ان، در تیراندازی محمد سعید شمرانی که برای شرکت در دوره آموزشی به پایگاه پنساکولا اعزام شده بود، سه نظامی امریکایی کشته و هشت نفر زخمی شدند. او خود با شلیک ماموران پلیس کشته شد.

ژاپن بودجه اعزام نیرو  به خاورمیانه را تصویب کرد

دولت ژاپن بودجه اعزام نیروهای دفاع از خود به خاورمیانه را تصویب کرد. به‌گزارش ژاپن‌تودی، بودجه اعزام نیروهای دفاع از خود ژاپن به خاورمیانه ۵۰۷ میلیون ین برابر با ۴.۶میلیون دلار مصوب شد. تارو کونو وزیر دفاع ژاپن، گفته اعزام نیروهای دفاع از خود ژاپن به خاورمیانه ضمن تضمین صلح و ثبات منطقه، امنیت و ایمنی کشتی‌های ژاپنی را به‌دنبال خواهد داشت.

بازشماری بخشی از آرای انتخابات در افغانستان

کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی در پایان رسیدگی به هزاران شکایت از نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری گفته آرای بیش از پنج هزار محل رای‌دهی بازشماری می‌شود. آرا در ۲۱ولایت افغانستان بازشماری می‌شوند؛ آرای ۱۰۹محل نیز باطل شده است. اشرف غنی پیروز انتخابات اعلام شده اما نامزدهای رقیب به‌ویژه عبدالله عبدالله با تاکید بر وقوع گسترده تخلفات انتخاباتی اعلام کرده که نتایج را نمی‌پذیرد.

75 کشته در پی کاهش دما در پاکستان

ستاد مدیریت بحران ملی پاکستان اعلام کرده شمار قربانیان حوادث مربوط به کاهش بی‌سابقه دما، بارش سنگین برف و باران در مناطق مختلف این کشور به ۷۵ تن رسیده است. بارش سنگین برف در بلوچستان، کشمیر و همچنین باران‌های سیل‌آسا در پنجاب و ایالات خیبرپختونخوا منجر به تخریب ده‌ها منزل مسکونی شده است.

 

ارسال نظر