کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۰۵۳

مجلس پاکستان لایحه FATF را تصویب کرد

مجلس ملی پاکستان لایحه‌ای را با هدف تحقق الزامات گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تصویب کرد. به‌گزارش داون، لایحه اف‌ای‌تی‌اف به‌رغم جبهه‌گیری نمایندگان اپوزیسیون با موافقت اکثریت به تصویب رسید که براساس آن پاکستان با سایر کشورها درخصوص تبادل اطلاعات و مجرمان همکاری خواهد کرد. نمایندگان حزب مردم و مسلم لیگ نواز به عنوان دو حزب قدرتمند مخالف دولت در مجلس پاکستان تصویب لایحه اف‌ای‌تی‌اف را علیه حقوق اساسی شهروندان خوانده و تاکید کرده‌اند دولت باید برای اجرای دستورالعمل گروه ویژه اقدام مالی، همزمان از حقوق شهروندان خود نیز حمایت کند.

خروج بخشی از نیروهای آلمان از عراق

 ارتش آلمان اعلام کرده به‌دلیل تنش‌های منطقه‌ای بخشی از نیروهایش را از خاک عراق خارج خواهد کرد. قرار است این نیروها که در حال حاضر مشغول آموزش نیروهای عراقی هستند، به کویت و اردن منتقل شوند. خبرگزاری فرانسه نوشته نیروهای آلمانی فعال در عراق به‌طور موقت کاهش می‌یابند و حدود۳۰ نفر که در پایگاه‌های بغداد و تاجی مستقر هستند، به کشورهای همسایه یعنی کویت و اردن منتقل می‌شوند. بریتانیا نیز اعلام کرده که کارکنان سفارت‌هایش از در منطقه از جمله عراق را کاهش می‌دهد.

تلاش خلیل‌زاد برای احیای مذاکرات صلح

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، به قطر رفته و با ملا برادر معاون و رییس دفتر سیاسی این گروه در قطر دیدار کرده است. به‌گزارش آریانیوز، طالبان نیز برای شروع مذاکرات منتظر هدایت نهایی رهبری این گروه است. دور دهم مذاکرات امریکا ۱۶ آذرماه آغاز و بعد از یک هفته گفت‌وگو متوقف شد. موضوع اصلی این دور از مذاکرات «کاهش خشونت‌ها و آتش بس» اعلام شده بود. در آن زمان خلیل‌زاد با اعلام توقف مذاکرات، گفت طالبان باید نشان دهد که مایل است و می‌تواند به خواست افغانستان برای صلح پاسخ دهد.

فرار شاهزاده‌های سعودی به اروپا

رسانه‌های یمنی از فرار برخی اعضای خانواده‌های تعدادی از شاهزاده‌های سعودی به اروپا در پی تشدید تنش در عراق و خاورمیانه پرده برداشتند. به گزارش یمنی‌پرس، تعدادی از خانواده‌های شاهزاده‌های سعودی، عربستان را به مقصد کشورهای اروپایی ترک کرده‌اند. در همین راستا، چند منبع عربستانی آگاه به یمن‌پرس گفتند که تعدادی از خانواده‌های شاهزادگان خاندان سلطنتی عربستان به‌طور محرمانه از طریق فرودگاه‌های ریاض، جده و مکه این کشور را به مقصد چند کشور اروپایی ترک کرده‌اند.

 

ارسال نظر