کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۹۶۸

سفیر امریکا  افغانستان را ترک کرد

جان بس سفیر امریکا در افغانستان، دوشنبه با پایان ماموریتش به عنوان دیپلمات ارشد در این کشور جنگ‌زده از کابل خارج شد. به‌گزارش آسوشیتدپرس، پنتاگون اعلام کرده تا زمانی که واشنگتن درباره جانشین جان بس تصمیم‌گیری کند، یک کاردار در این سمت منصوب می‌شود. راس ویلسون که به عنوان سفیر امریکا در ترکیه و جمهوری آذربایجان خدمت کرده است، به کابل می‌رود.

بازداشت عضو شبکه حقانی در پاکستان

«مسلم حقانی» عضو ارشد شبکه حقانی در پاکستان بازداشت شده است. به گزارش دنیا، نهادهای امنیتی پاکستان مسلم حقانی که به عنوان پناهجوی افغان زندگی می‌کرد را شناسایی و بازداشت کردند. بازداشت مسلم‌حقانی در حالی صورت می‌گیرد که در روزهای اخیر نیز رسانه‌های پاکستان از بازداشت دو عضو دیگر طالبان افغانستان در ایالت بلوچستان خبر دادند. شبکه حقانی پس از سقوط طالبان در افغانستان توسط جلال‌الدین حقانی ایجاد شد.

گفت‌وگوی تلفنی  اردوغان و مرکل

رییس‌جمهوری ترکیه و صدراعظم آلمان طی تماس تلفنی درباره تحولات اخیر منطقه‌ای از جمله لیبی و سوریه گفت‌وگو کردند. به‌گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تلفنی گفت‌وگو کرده است. اردوغان و مرکل در این گفت‌وگوی تلفنی روابط دوجانبه تحولات اخیر منطقه‌ای از جمله مسائل لیبی و سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رزمایش دریایی پاکستان و چین

ششمین رزمایش دریایی مشترک پاکستان و چین با عنوان «محافظان دریا۲۰۲۰» از دوشنبه در سواحل بندر کراچی آغاز شد. نیروی دریایی پاکستان اعلام کرده این رزمایش با هدف افزایش توانمندی برای دفع اقدامات خرابکارانه و تبادل قابلیت‌های حرفه‌ای میان نیروهای دریایی پاکستان و چین برگزار می‌شود. چین و پاکستان با داشتن بیش از ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک، مناسبات دفاعی چشمگیری در چند سال اخیر داشته‌اند و در حال حاضر، پکن بزرگ‌ترین صادرکننده تجهیزات نظامی به پاکستان است.

توقف فعالیت‌های آموزشی کانادا در عراق

کانادا همزمان با افزایش تنش‌ها در عراق فعالیت‌های آموزشی نیروهای خود در عراق را متوقف می‌کند. اتاوا‌ سیتیزن به نقل از مقام‌های پنتاگون گزارش داده، توقف موقت فعالیت‌های آموزش شامل پرسنل نظامی شرکت‌کننده در عملیات «ایمپکت» است که شامل نیروهای ویژه‌ای می‌شود که آموزش نیروهای عراقی برای مقابله با دستگاه انفجاری ابداعی یا بمب‌های جاده‌ای را برعهده دارند. کانادا ۸۵۰ نیروی نظامی در خاورمیانه دارد.

 

ارسال نظر