کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۶۱۷

رشد اقتصادی عربستان منفی شد

رشد اقتصادی عربستان در سه ماهه سوم سال منفی ۰.۴۶درصد اندازه‌گیری شد. به‌گزارش رویترز، با کاهش تولیدات نفتی اکنون رشد اقتصادی دومین صادرکننده بزرگ نفت در جهان به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است، به‌گونه‌ای که از زمان رشد منفی ۲۰۱۷ ضعیف‌ترین رشد اقتصادی ثبت‌شده عربستان محسوب می‌شود. رشد اقتصادی عربستان در سه ماهه سوم سال ۰.۹۶ درصد کمتر از رشد سه ماهه دوم سال بوده و بیش از همه تحت تاثیر کاهش رشد بخش تولید قرار گرفته است.

مبادله فهرست تاسیسات اتمی هند و پاکستان

با وجود کاهش روابط دیپلماتیک بین هند و پاکستان دو کشور در راستای تعهدات رسمی براساس توافق‌های دوجانبه، فهرست تاسیسات اتمی خود را مبادله کردند. به‌گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه هند اعلام کرده، هند و پاکستان به تبادل فهرست تاسیسات اتمی خود بر اساس توافق ۱۹۸۸ پرداخته‌اند. این بیست و نهمین بار از ۱۹۹۲ است که دو کشور فهرست تاسیسات اتمی را با یکدیگر مبادله می‌کنند.

بدهی خارجی ترکیه از ۴۳۳ میلیارد دلار گذشت

ترکیه تا پایان سپتامبر۴۳۳.۹ میلیارد دلار بدهی داشته است. به‌گزارش آناتولی، بانک مرکزی ترکیه اعلام کرده که از این میزان ۲۴۷.۶ میلیارد دلار سهم بدهی‌های عمومی دولت بوده است. طبق اعلام وزارت خزانه‌داری و دارایی ترکیه، نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی در حال حاضر به ۵۹.۱ دصد رسیده است. خزانه‌داری ترکیه نیز طی این مدت ۱۴.۴ میلیارد دلار بدهی به شکل اوراق قرضه داشته است.

کشته شدن 27 نیروی امنیتی در حمله طالبان

منابع محلی ولایت تخار و قندوز در شمال شرق و بلخ در شمال افغانستان گفته‌اند که در سه حمله جداگانه افراد طالبان به نیروهای امنیتی افغانستان ۲۷ نیروی امنیتی افغانستان کشته شده‌اند. به‌گزارش بی‌بی‌سی، در حمله طالبان در ولایت تخار و قندوز ده‌ها تن کشته شده‌اند. در حمله دیگر طالبان به نیروهای محافظت از شاهراه مزارشریف- شبرغان نیز شش سرباز ارتش و دو پلیس محلی کشته شده‌اند.

آغاز فعالیت اولین نیروگاه هسته‌ای امارات در 2020

اولین نیروگاه هسته‌ای امارات در سه ماهه نخست۲۰۲۰ با راه‌اندازی یکی از چهار رآکتور آن افتتاح می‌شود. به‌گزارش الاتحاد، رآکتور دوم نیز به زودی به‌طور آزمایشی بهره‌برداری خواهد شد. با افتتاح نیروگاه هسته‌ای «براکه» با چهار رآکتور و توان تولید ۵۶۰۰ مگاوات، این اولین نیروگاه هسته‌ای امارات و بزرگ‌ترین آنها در جهان خواهد بود.

 

ارسال نظر