کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۴۶۱

طالبان: قصد اعلام آتش‌بس در افغانستان نداریم

طالبان دوشنبه اعلام کرده در جریان مذاکرات صلح با امریکا قصد برقرای آتش‌بس در افغانستان را ندارند و تنها به کاهش سطح خشونت‌ها اقدام خواهند کرد. به‌گزارش یورونیوز، در این اطلاعیه تصریح شده، گفت‌وگو میان دو طرف در مورد عقب‌نشینی نیروهای امریکایی از افغانستان ادامه دارد ولی این گروه شبه‌نظامی هیچ برنامه‌ای برای برقراری آتش‌بس ندارد. در اطلاعیه طالبان آمده طرف امریکایی تنها درخواست کاهش سطح خشونت‌ها را ارایه کرده است.

مخالفت اپوزیسیون ترکیه  با استقرار نیرو در لیبی

حزب مردم جمهوری‌خواه اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون ترکیه با اعلام اینکه با لایحه استقرار نیرو در لیبی مخالف است، تاکید کرده چنین اقدامی به درگیری در این کشور دامن می‌زند و موجب می‌شود تا ناآرامی به سراسر این منطقه گسترش یابد. به‌گزارش رویترز، رجب طیب اردوغان‌ رییس‌جمهوری ترکیه و دولتش پس از درخواست حمایت دولت وفاق ملی به رهبری فائز السراج نخست‌وزیر لیبی، به دنبال جلب حمایت پارلمان برای استقرار نیرو در لیبی برآمدند. دولت وفاق ملی لیبی در حال مقابله با تهاجم نیروهای خلیفه حفتر در شرق این کشور شمال آفریقاست.

تشدید مرگ ناشی از گرسنگی در پاکستان

اگرچه پاکستان در فهرست سازمان گرسنگی در جهان رتبه ۹۴ را به خود اختصاص داده، اما شمار مرگ و میر ناشی از کمبود شدید موادغذایی در این کشور رو به افزایش است، به‌گونه‌ای که صرفا بیش از ۸۰۰ کودک و عمدتا در بخش‌های جنوبی پاکستان در ۲۰۱۹ جان باخته‌اند. به‌گزارش اکسپرس، در گزارش سازمان گرسنگی آمده که ۲۰.۳ درصد از جمعیت پاکستان با چالش جدی کمبود غذایی مواجه است. جایگاه ۹۴ پاکستان در فهرست جهانی گرسنگی برگرفته از چهار شاخص کمبود تغذیه، مرگ پیش از تولد، باز ماندن از رشد و مرگ و میر کودکان است.

بازداشت ۷۰ مظنون داعشی در ترکیه

پلیس ترکیه ۷۰ فرد مظنون به ارتباط با داعش را در چند استان دستگیر کرده است. به‌گزارش آناتولی، پلیس مبارزه با تروریسم ترکیه اقدامات اطلاعاتی خود را افزایش داده و این عملیات را در استان‌های مرکزی آنکارا، آدنا، قیصریه و باتمان صورت داده است. حدود۴۰۰ نیروی پلیس در عملیاتی در باتمان شرکت کرده و به‌طور همزمان ۲۲تن را در مناطق مختلف این استان دستگیر کرده همچنین تسلیحات، مهمات و اسناد آنان را ضبط کرده‌اند. گفته شده ۳۰شهروند عراقی، دو سوری و یک مراکشی نیز در آنکارا بازداشت شدند.

 

ارسال نظر