کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۹۹۲

غیبت امیر قطر در شورای همکاری خلیج فارس

امیر قطر در نشست سالانه کشورهای حاشیه خلیج فارس در ریاض شرکت نمی‌کند. پیش از این عربستان سعودی از امیر قطر برای شرکت در شورای همکاری خلیج فارس دعوت کرده بود. قرار است که شیخ عبدالله بن‌ناصر آل‌ثانی نخست‌وزیر قطر، هیات این کشور را در این نشست رهبری کند.

اردوغان: یک میلیون آواره را در سوریه اسکان می‌دهیم

رییس‌جمهور ترکیه گفته یک میلیون پناهجوی سوری در مناطق شمال سوریه که ترکیه دو ماه پیش عملیاتی نظامی انجام داد اسکان داده خواهد شد. به‌گزارش تی‌آرتی، رجب طیب اردوغان گفته در صورتی که کشورهای متحد ترکیه کمکی در این زمینه انجام ندهند، آنکارا خود هزینه اسکان پناهجویان سوریه را متقبل خواهد شد. تل‌ابیض و رأس‌العین شهرهای مرزی مهم تحت کنترل نیروهای کرد سوریه بود که شاهد حملات ترکیه بود.

کسری بودجه عربستان  ۲.۵ برابر شد

دولت عربستان از لایحه جدید بودجه خود با تاکید بر خصوصی‌سازی رونمایی کرد. به‌گزارش عرب نیوز، ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی، گفته طبق لایحه بودجه سال آینده، مخارج این کشور ۱.۰۲تریلیون ریال سعودی (۲۷۲میلیارد دلار) خواهد بود که با توجه به درآمد ۸۳۳میلیارد ریالی دولت، کسری بودجه ۱۸۷میلیارد ریالی در انتظار این کشور خواهد بود که معادل ۶.۴درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود. این رقم تقریبا ۲.۵ برابر کسری بودجه امسال است.

عراق سفرای کانادا و ۳کشور اروپایی را احضار کرد

بغداد سفرای کشورهای کانادا، فرانسه، بریتانیا و آلمان را به‌دلیل مداخله غیرقابل قبول در امور داخلی خود احضار کرد. این احضار پس از آن صورت گرفت که سران این چهار کشور از دولت عراق خواسته بودند اجازه ندهد گروه‌های مسلح خارج از کنترل دولت فعالیت کنند و اطمینان حاصل کند که حشد شعبی از مداخله در اعتراضات دور نگه داشته شود. حشد شعبی ۲۰۱۴ برای مبارزه با گروه داعش ایجاد شد و اکنون بخشی از نیروهای امنیتی دولت عراق به‌شمار می‌رود.

 

ارسال نظر