کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۹۱۲

تیراندازی سرباز سعودی حمله تروریستی بود

رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ‎‎سفید، در ارتباط با تیراندازی مرگبار یک سرباز سعودی در پایگاه هوایی فلوریدا گفته نتیجه نهایی تحقیقات اف‌بی‌آی هنوز اعلام نشده، اما این تیراندازی به احتمال قوی با انگیزه‌ای تروریستی انجام گرفته است. یک سرباز دانشجوی نیروی هوایی عربستان سعودی جمعه در پایگاه هوایی فلوریدا با تیراندازی سه نفر را کشت و دست‌کم هفت نفر را زخمی کرد. او خود به ضرب گلوله ماموران امنیتی این پایگاه کشته شد. این سرباز ۲۱ ساله برای انجام دوره‌ای آموزشی در پایگاه هوایی فلوریدا به سر می‌برد. او با استفاده از اسلحه‌ای دستی در یکی از اتاق‌های کارآموزی دست به تیراندازی زد، علیرغم آنکه حمل اسلحه در آن محوطه ممنوع بود.

حمله راکتی به پایگاه نظامی امریکا در بغداد

اصابت چهار راکت کاتیوشا به پایگاه نظامی میزبان نیروهایی امریکایی در حوالی فرودگاه بین‌المللی بغداد منجر به زخمی‌شدن ۶ نظامی عراقی شده است. به‌گزارش آسوشیتدپرس، یک مقام نظامی گفته نیروهای امنیتی عراق پس از این رویداد موفق شده‌اند سکوی پرتاب این راکت‌ها را در اطراف فرودگاه پیدا کنند. هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. نیروهای امنیتی عراقی که در جریان پرتاب این راکت‌ها زخمی‌ شده‌اند، عضو واحد ضد تروریسم هستند که توسط نیروهای امریکایی آموزش دیده‌اند که در همین پایگاه مستقر هستند.

ترکیه ۱۱ داعشی فرانسوی را بازگرداند

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد یازده زندانی فرانسوی مظنون به عضویت در داعش را دوشنبه به فرانسه باز گردانده است. ترکیه پیش‌تر از تصمیم خود برای بازگرداندن اعضای داعش به کشورهای مبدا (عمدتا در اروپای غربی) خبر داده بود. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، بیشتر اعضای این گروه ۱۱نفری زن هستند. بعضی از آنها از سال‌ها پیش در زندان‌های ترکیه به سر می‌برند و برخی دیگر اخیرا بازداشت شده‌اند.

حمله انتحاری به پایگاه ارتش افغانستان

یک پایگاه نیروی ارتش در استان هلمند هدف حمله انتحاری قرار گرفته که در آن تلفاتی به نیروهای افغان وارد شده است. به‌گزارش ایرنا، پایگاه نیروهای ارتش در شهرستان «نادعلی» با خودرو بمب‌گذاری شده هدف قرار گرفته است. برخی منابع گفته‌اند در این حمله 8 سرباز کشته و دو تن دیگر هم زخمی شده‌اند. این درگیری‌ها در حالی است که رسانه‌های افغانستان از توافق طالبان و امریکا در گفت‌وگوی قطر خبر دادند که در آن طالبان متعهد شده‌اند تا حملات انتحاری در شهرهای بزرگ را متوقف و علیه نظامیان خارجی نیز حملات شبانه نداشته باشند.

 

ارسال نظر