کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۸۳۲

سفر رییس‌جمهور افغانستان  به ترکیه

محمد اشرف غنی یکشنبه راس هیاتی برای شرکت در هشتمین کنفرانس وزرای خارجه «روند استانبول-قلب آسیا» با موضوع «صلح، همکاری و رفاه» عازم ترکیه شد. به‌گزارش آناتولی، غنی در حاشیه این کنفرانس با شماری از مقامات کشورهای مختلف نیز دیدار خواهد کرد. وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد: هشتمین کنفرانس وزرای خارجه «روند استانبول-قلب آسیا» دوشنبه (امروز) با سخنرانی‌ رجب طیب اردوغان و محمد اشرف غنی روسای جمهور ترکیه و افغانستان آغاز خواهد شد.

حشد شعبی از مراکز تجمع معترضان دور بماند

سازمان حشد شعبی در عراق از نیروهای وابسته به خود خواسته در نزدیکی میادین تظاهرات‌ مستقر نشوند. به‌گزارش ایسنا، فالح الفیاض رییس سازمان حشد شعبی، از گروه‌های حشد شعبی خواسته به دستور صادره از سوی نخست‌وزیر مستعفی در جولای پایبند باشند. نخست‌وزیر مستعفی عراق دستوری را صادر کرده بود که شامل چند بند بود از جمله اینکه تمام تشکیلات وابسته به حشد شعبی براساس دستور ویژه سازمان حشد نباید هیچ نقش میدانی تحت هیچ عنوانی نظیر حمایت از تظاهرکنندگان یا هرگونه فعالیت میدانی دیگر در میادین تظاهرات ایفا کنند. عراق در ماه‌های اخیر دستخوش ناآرامی‌های گسترده و اعتراض به فساد نظام سیاسی بوده است.

1650 کارمند در افغانستان به تقلب متهم شدند

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده کارمندانی را که در انتخابات ریاست‌جمهوری مرتکب تخطی، تخلف و تقلب شده‌اند، برای رسید‌گی به کمیسیون شکایات انتخاباتی معرفی کرده است. به‌گزارش هشت صبح افغانستان، شمار این کارمندان ۱۲ هزار و ۶۵۰ کارمند نفر اعلام شده است. نتیجه رسمی انتخابات با گذشت چند ماه از برگزاری رای‌گیری هنوز اعلام نشده است. این در حالی است که برخی از ستادهای انتخاباتی از جمله ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله مدعی تقلب سیستماتیک دولت اشرف غنی در انتخابات هستند.

نشانه‌هایی از بهبود روابط ریاض و دمشق

بازسازی و نوسازی سفارت عربستان در دمشق از عادی‌سازی روابط دو کشور در آینده نزدیک حکایت دارد. به‌گزارش عربی۲۱، نشانه‌های ازسرگیری روابط سوریه و عربستان پس از سال‌ها وقفه به‌دلیل بحران سوریه در حال افزایش است، چراکه روند بازسازی و نوسازی مقر سفارت ریاض در دمشق آغاز شده است. یک منبع مطلع گفته در حاضر صرفا مساله زمان مطرح است و اقدامات نهایی برای فراهم کردن مقدمات ازسرگیری روابط ریاض و دمشق در حال انجام است.

 

ارسال نظر