کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۰۶۴

کمک بانک جهانی به پروژه گاز افغانستان

بانک جهانی بسته به ارزش ۵۲.۵ میلیون دلار را برای حمایت از پروژه گاز افغانستان منظور کرده است. به‌گزارش هشت صبح افغانستان، هدف از این بسته کمکی، افزایش میزان دسترسی به انرژی در افغانستان و فراهم کردن پایدار گاز طبیعی برای دستگاه‌های تولید برق در شمال کشور عنوان شده است. به تاز‌گی دولت نخستین دستگاه تولید برق از گاز طبیعی را که توسط بخش خصوصی ساخته شده در ولایت جوزجان افتتاح کرده است.

سواپ ارزی قطر و ترکیه

در جریان سفر رییس‌جمهوری ترکیه به قطر، بانک‌های مرکزی دو کشور سر افزایش استفاده از ارزهای ملی در روابط دوجانبه به توافق رسیدند. به‌گزارش آناتولی، در پایان سفر اردوغان به دوحه، روسای بانک‌های مرکزی دو کشور قرارداد سواپ ارزی جدیدی را امضا کردند که به موجب آن، سهم استفاده از ریال قطر و لیر ترکیه در تراکنش‌های دوجانبه از سه میلیارد دلار قبلی به پنج میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

سفر ژنرال ارشد امریکایی  به عراق

مارک رایلی ژنرال برجسته ارتش امریکا به عراق رفته است. سفر رایلی در حالی انجام می‌شود که عراق همچنان درگیر تنش‌های داخلی است. همزمان با این سفر چند انفجار همزمان، جان شش تن را در بغداد گرفت و شماری را نیز زخمی کرد.

آزادی 200 عضو انصارالله یمن از سوی عربستان

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی اعلام کرده ۲۰۰ زندانی وابسته انصارالله یمن را آزاد کرده است. به‌گزارش رویترز، عربستان اعلام کرده: «ما آماده تسهیل خروج این زندانیان هستیم.» محمدعلی الحوثی مقام ارشد انصارالله، با استقبال از این اقدام آزادی دیگر زندانیان را خواستار شده است. ائتلاف عربستان گفته محدودیت‌ها در حریم هوایی یمن را کاهش می‌دهد تا بیماران محتاج در بیمارستان شهر صنعا بتوانند به خارج منتقل شوند. در هفته‌های اخیر مقامات عربستان سعودی تماس‌ها و گفت‌وگوهای غیررسمی با انصارالله یمن را با هدف پایان دادن به جنگ افزایش داده‌اند.

درخواست مخالفان عمران‌خان برای انتخابات زودهنگام

مخالفان دولت پاکستان با تکرار اتهامات خود مبنی بر تقلب در انتخابات سال ۲۰۱۸ بار دیگر خواستار برگزاری انتخابات دوباره و زودهنگام در این کشور شدند. به‌گزارش داون، این درخواست در نشست احزاب مخالف به ریاست «مولانا فضل الرحمان» رییس حزب جمعیت علمای اسلام عنوان شد. آنان از عملکرد دولت عمران‌خان در قبال معیشت مردم، رسیدگی به مسائل امنیتی، طرح راهروی مشترک اقتصادی با چین و تمدید مدت خدمت فرمانده ارتش انتقاد دارند.

 

ارسال نظر