کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۰:۲۴:۳۷
کد خبر: ۱۵۷۹۹۰

دستور ترامپ برای بازنگری درباره تحریم بانک ترکیه‌ای

رییس‌جمهوری امریکا در پیامی از وزارت خزانه‌داری و دادگستری خواسته تا تبعات تحریم‌های واشنگتن علیه بانک دولتی هالک ترکیه را بررسی کنند. به‌گزارش بلومبرگ، یک مقام خزانه‌داری امریکا در نامه‌ای به ران ویدن سناتور ارشد دموکرات، اذعان کرده دونالد ترامپ به‌دنبال تحریم بانک هالک ترکیه است. گفته شده، استیون منوچین وزیر خزانه‎داری، تاکنون هفت دیدار با مقامات ارشد ترکیه داشته است. رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، بارها از ترامپ خواسته تا اتهامات علیه هالک بانک را پس بگیرد. تامپ اما منوچین و «ویلیام بار» دادستان کل را به عنوان مسوول بررسی تحریم هالک بانک منصوب کرد.

پیوستن قطر و کویت به ائتلاف دریایی

رییس ستاد ائتلاف دریایی به رهبری امریکا در تنگه هرمز گفته قطر و کویت قصد دارند به این ائتلاف بپیوندند. به‌گزارش آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود که قطر و کویت پرسنل و قایق‌های گشت در اختیار این ائتلاف بگذارند. زمان پیوستن این دو کشور هنوز روشن نیست. جان کنکلین، رییس ائتلاف امنیت کشتیرانی در خلیج فارس که به خاورمیانه سفر کرده همچنین گفته با کانادا نیز در همین زمینه مذاکره کرده است.

دادگاه پاکستان دستور عمران خان را تعلیق کرد

دادگاه عالی پاکستان با دستور نخست‌وزیر برای تمدید ریاست ژنرال قمر جاوید باجوا بر ارتش مخالفت و طی حکمی این دستور را معلق کرد. به‌گزارش اسپوتنیک، عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان، چندی پیش گفته بود، تصمیمش برای تمدید ریاست ژنرال باجوا بر ارتش این کشور نهایی شده است. عمران خان 19 اوت ژنرال قمر جاوید باجوا را برای یک دور دیگر به عنوان رییس ستاد کل ارتش پاکستان تا سال 2022 منصوب کرده بود.

جزییات توافق نفتی اولیه میان بغداد و اربیل

وزیر نفت عراق از توافق اولیه بغداد و اربیل درخصوص بودجه فدرال و تعهدات نفتی خبر داده است. به‎گزارش شفق‎نیوز، ثامر الغضبان وزیر نفت عراق، گفته: «به توافق‌های اولیه‌ای رسیدیم که شخصا آن را نهایی توصیف می‌کنم. ما توافق کردیم که اقلیم کردستان روزانه ۲۵۰ هزار بشکه از نفط استخراج شده در این اقلیم را به شرکت نفت عراق موسوم به سومو تحویل دهد و در مقابل دولت فدرال موظف به پرداخت حقوق کارمندان دولت اربیل و سهم کردستان عراق از بودجه دولت فدرال است.» الغضبان گفته این توافق از سال آتی میلادی اجرا می‌شود.

 

ارسال نظر