کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۷۹۵

وزیر دفاع عراق به کلاهبرداری متهم شد

نجاح الشمری وزیر دفاع عراق که همزمان تابعیت سوئد را دارد، به رغم اینکه سال‌هاست ساکن بغداد است، اما به صورت غیرقانونی به دریافت مستمری کمک به خانواده‌ها از دولت سوئد ادامه داده است. به‌‌گزارش رویترز، الشمری که ژوئن امسال پست وزارت دفاع عراق را در دست گرفت، ۲۰۱۱ به سوئد رفته و ۲۰۱۵ شهروندی این کشور را گرفت و محل زندگی او در استکهلم ثبت شده است. دولت سوئد به خانواده مهاجران کمک مالی می‌کند و به‌رغم اینکه او چند سالی است به بغداد بازگشته، هنوز هم به گرفتن کمک‌های دولتی سوئد برای فرزند و مخارج خانه ادامه داده است.

ترکیه از رکود خارج می‌شود

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی ترکیه را افزایش داد. به‌گزارش دیلی‌صباح، این سازمان اعلام کرده امسال اقتصادی ترکیه از رکود خارج شود و رشد ۰.۳درصدی به جای منفی ۰.۳درصد قبلی برای این کشور پیش‌بینی می‌شود. این سازمان اعلام کرده رشد اقتصادی جهان در ۲۰۲۱ نیز احتمالا بهتر از 2020 خواهد شد تا جایی که متوسط رشد اقتصادی از سه درصد در ۲۰۲۰ میلادی به ۳.۵ درصد در ۲۰۲۱ افزایش پیدا خواهد کرد.

تقویت سیستم راداری عربستان توسط امریکا و فرانسه

امریکا و فرانسه تقویت سیستم رادار این کشور را آغاز کردند. به‌گزارش یورونیوز، کنت مکنزی رییس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا، در جریان برگزاری مجمع امنیتی بحرین گفته پس از بررسی اطلاعات به دست آمده از حمله‌های ماه سپتامبر، راهکارهای تقویت سیستم دفاعی عربستان شناسایی شده و پیاده‌سازی آنها آغاز شده است. فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه، نیز از تحویل سامانه پیشرفته راداری به عربستان خبر داده است.

جایزه ۷۰۰هزار دلاری ترکیه برای دستگیری  دحلان

ترکیه برای دریافت اطلاعاتی که منجر به دستگیری محمد دحلان مشاور فلسطینی ولیعهد ابوظبی شود، جایزه ۷۰۰ هزار دلاری تعیین کرد. به‌گزارش الجزیره، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه، گفته قرار است محمد دحلان مانند دیگر تروریست‎های مورد پیگرد از طرف آنکارا در فهرست قرمز تروریسم قرار گیرد. ترکیه دحلان را مزدور امارات می‌داند که در کودتای ۲۰۱۶ ضد اردوغان مشارکت داشته است. دادگاه فلسطین ۲۰۱۶ دحلان را به اتهام فساد مالی به سه سال حبس و پرداخت ۱۶ میلیون دلار محکوم کرد. دحلان مشاور امنیتی محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی، از اعضای ارشد کمیته مرکزی جنبش فتح بود.

 

ارسال نظر