کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۳۵۴

آغاز بازشماری دوباره آرای انتخابات در افغانستان

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرده که روند بازشماری بخشی از آرای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را از سر گرفته است. ولی عبدالله عبدالله، یکی از نامزدهای پیشتاز اعلام کرده که ناظران ستاد او در این روند شرکت نخواهند کرد. عبدالله هشدار داده و گفته در صورتی که کمیسیون انتخابات روند بازشماری را متوقف نکند به دست خود مشروعیت انتخابات را زیر سوال می‌برد. تیم انتخاباتی عبدالله، دولت اشرف غنی را به تلاش برای تقلب در انتخابات متهم کرده است.

روسیه در خاورمیانه  ۲ میلیارد دلار سلاح فروخت

مدیر آژانس فدرال همکاری نظامی و فنی روسیه تاکید کرده، کشورش سالانه بیش از دو میلیارد دلار سلاح به کشورهای خاورمیانه صادر می‌کند. به‌گزارش اسپوتنیک، مدیر آژانس فدرال همکاری نظامی و فنی روسیه در نمایشگاه هوایی دبی تاکید کرده سهم منطقه از مجموعه درخواست‌های تولیدات تجهیزات و جنگ‌افزارهای روسیه ثابت یعنی از ۱۰ تا ۲۰ درصد است. تسلیحات روسیه در خاورمیانه از وجهه خوبی برخوردارند و به نظر می‌رسد این موضوع دلیل افزایش صادرات سلاح‌های روسی به منطقه است.

تشکیل گردان‌های مبارزه با قاچاق کالا در پاکستان

عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان که از زمان تشکیل دولت مبارزه با فساد و جرایم مالی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده، اکنون با هدف جلوگیری از خسارت به خزانه ملی و معیشت این کشور تصمیم به تشکیل گردان‌های جدید برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق گرفته است. راهبرد جدید عمران‌خان برای مبارزه با معضل قاچاق که اولویت خود را بر مبارزه با پولشویی، فساد و جرایم اداری متمرکز کرده است، به صورت یک برنامه فوری به نهادهای مربوطه ابلاغ شده و بودجه ویژه‌ای نیز برای این طرح در نظر گرفته شده است. رسانه‌ها همواره معضل قاچاق را دلیل عمده آسیب به تولیدات داخلی و بازارهای این کشور می‌دانند.

سفارت امریکا در بغداد تخلیه شده است

به‌دنبال شلیک سه گلوله کاتیوشا به حومه منطقه امنیتی سبز که سفارتخانه بزرگ امریکا و بریتانیا و نهادهای حاکمیتی مهم عراق در آن قرار دارند، گزارش‌ها حاکی است که سفارتخانه امریکا دچار نگرانی کم‌سابقه‌ای شده و کارکنان آن را تخلیه کرده‌اند. به‌گزارش ایرنا، سفارتخانه امریکا تقریبا تخلیه شده و فقط نیروهای محافظ در آن باقی مانده و همه کارکنان از جمله سفیر امریکا ساختمان سفارت را ترک کرده‌اند. در طول ماه‌های اخیر این چندمین بار است که گلوله‌های کاتیوشا به سمت منطقه امنیتی سبز بغداد شلیک می‌شوند.

 

ارسال نظر