کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۸۳۲

پیش‌نویس قانون جدید انتخابات عراق آماده شد

دفتر ریاست‌جمهوری عراق اعلام کرده پیش‌نویس قانون جدید انتخابات را تنظیم کرده است. به‌گزارش سومریه‌نیوز، ریاست‌جمهوری عراق با همکاری گروهی از کارشناسان عراقی و نمایندگان سازمان ملل قانون جدید انتخابات را تدوین کرده است. بر اساس این قانون، کمیساریای انتخابات مجددا و به دور از هرگونه سهمیه‌بندی حزبی از کادر قضایی و کارشناسان تشکیل می‌شود. پیش‌نویس تنظیم شده از جهت اجرای تعهدات مالی به دولت ارایه شده و رایزنی‌هایی با هدف یکپارچه‌سازی رویکرد دو طرف درباره این قانون و آماده‌سازی آن جهت ارایه به پارلمان انجام شدند.

همکاری اقتصادی امارات و افغانستان

با سفر مقام‌های ارشد دولت افغانستان به امارات، انتظار می‌رود همکاری‌های اقتصادی دو کشور شاهد تقویت باشد. به‌گزارش ایبِنا، سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان در سفر رسمی به امارات با بازرگانان افغان مقیم این کشور دیدار کرده است. در این دیدار حمل و نقل کالا بین افغانستان و امارات و موانع و مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران افغان مقیم امارات متحده عربی به‌ویژه در دبی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفته است.

ترکیه استرداد زندانی‌های داعشی را آغاز کرد

ترکیه روند استرداد داعشی‌های زندانی در خاک خود را آغاز کرده است. به‌گزارش رویترز، این خبر پس از آن اعلام ‌شد که وزیر کشور ترکیه هشدار داد، آنکارا روند استرداد زندانیان داعشی را حتی اگر که شهروندی آنها توسط کشورهای متبوع آنها لغو شده باشد، انجام خواهد داد. وزارت کشور ترکیه دوشنبه از اقدامات برای استرداد هفت تروریست با تابعیت آلمانی و نیز اخراج یک تروریست امریکایی عضو داعش خبر داده و گفته هفت تروریست آلمانی پنج‌شنبه مسترد خواهند شد و روال قانونی استرداد تروریست امریکایی نیز در حال تکمیل شدن است. ترکیه همچنین از تصمیم خود برای استرداد ۱۱ افراطی فرانسوی در آینده نزدیک خبر داده است.

داعش در ننگرهار شکست خورده است

سرپرست وزارت کشور افغانستان از شکست کامل داعش در ولایت ننگرهار در شرق این کشور خبر داده است. به‌‌گزارش آناتولی، این مقام افغانستانی گفته داعش بطور کامل شکست خورده و ننگرهار دیگر پناهگاه‌ این گروه تروریستی نخواهد بود. سرپرست وزارت کشور افغانستان تاکید کرده بزودی امنیت ننگرهار برقرار خواهد شد. عطاءالله سخنگوی والی ننگرهار، نیز از تسلیم شدن ۳۲ عضو داعش در برابر نیروهای امنیتی دولتی خبر داده است.

 

ارسال نظر