کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۷۵۱

ترکیه مواضع کردهای سوریه را بمباران کرد

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه از درگیری‌ شبه‌نظامیان کرد و سربازان ترکیه خبر داده است. گفته ‌شده نیروی هوایی ترکیه مناطقی در شمال سوریه را نیز هدف حملات خود قرار داده است. این درگیری‌ها در منطقه تلتمر و راس‌العین روی داده است. گفته شده، در جریان درگیری‌های اخیر بین نیروهای ارتش ترکیه و واحدهای وابسته به ارتش سوریه، پنج سرباز سوری کشته و ۲۶ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

سایت وزارت ارتباطات عراق هک شد

همزمان با قطع دوباره اینترنت در بغداد و دیگر استان‌های مرکزی و جنوبی عراق، سایت وزارت ارتباطات این کشور توسط یک گروه ناشناس هک شد. به‌گزارش روسیا الیوم، هکرها عبارت «مسدود شده به خواست مردم» را  روی خروجی این سایت قرار داد. تنها چند ساعت پس از بازگشت اینترنت که دولت عراق از دوشنبه برای اولین‌بار در دور دوم اعتراضات آن را قطع کرده بود، این خدمت بار دیگر به شکل کامل در بغداد و دیگر استان‌های مرکزی و جنوبی قطع شد. دولت گفته بود برای مهار اعتراض‌ها، اینترنت را متوقف کرده است. عراق از ۲۵ اکتبر ۲۰۱۹ شاهد دور دوم اعتراض‌ها علیه دولت بوده است.

نوازشریف با ارتش  بر سر جانش معامله کرد

بر اساس گزارش آناتولی، گمانه‌زنی‌هایی درباره انعقاد یک به اصطلاح معامله میان ارتش پاکستان و نواز شریف در پی اعلام اجازه دولت پاکستان به وی به منظور سفر به خارج به هدف پیگیری معالجه و درمان مطرح شده است. نخست وزیر اسبق پاکستان یک‌شنبه به همراه برادرش و رهبر مخالفان دولت یعنی شهباز شریف به لندن رفت. نواز شریف که تاکنون دو بار عمل جراحی باز قلب داشته است، چندی پیش در ارتباط با دو مورد از سه پرونده‌اش به اتهام فساد محکوم شناخته شد. او جولای 2017 میلادی توسط دادگاه عالی از نخست‌وزیری خلع شد.

داعش در افغانستان  پایگاه می‌سازد

رییس استخبارات روسیه گفته است که گروه تروریستی داعش برای هدف قرار دادن کشورهای آسیای مرکزی، در افغانستان پایگاه می‌سازد. به‌گزارش خبرگزاری تاس، الکساندر بورتنیکوف گفته است: «ما شاهد فعالیت‌های بیشتر شاخه‌های داعش در افغانستان هستیم.» این مقام روسی گفته گروه داعش از تندروهای کشورهای آسیای مرکزی برای انجام این حملات استفاده می‌کند و با گروه‌هایی مانند جماعت انصارالله و جنبش اسلامی ترکستان شرقی نیز همکاری دارد.

 

ارسال نظر