کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۶۶۶

 

تهدید خرابکاران در عراق به حبس ابد

نخست‌وزیر عراق کسانی را که آنها را خرابکار خوانده به اعمال مجازات‌های سخت و قطعی تا حد ۲۰ سال زندان تهدید کرده است. به‌گزارش ایسنا، در بیانیه عادل عبدالمهدی آمده، تظاهرات‌های همراه با اقدامات خرابکارانه و تروریستی بطور علنی با هدف نابودی جایگاه کشور، تضعیف توانمندی‌های آن و ملت عراق و امنیت آنها انجام گرفته است. عادل عبدالمهدی همچنین در پاسخ به درخواست معترضان برای کناره‌گیری از قدرت، باردیگر تاکید کرده که استعفای دولت به نفع مردم این کشور نیست.

ترکیه خطاب به اروپا: داعشی‌ها را بازمی‌گردانیم

آنکارا اعلام کرده است که از دوشنبه اعضای خارجی گروه تروریستی داعش از جمله اتباع اروپایی را که در ترکیه زندانی هستند به کشورهایشان باز می‌گرداند. به‌گزارش آناتولی، وزیر کشور ترکیه بدون نام بردن از کشورهایی که قرار است اعضای خارجی داعش به آنجا فرستاده شوند و در حالی که در نطق خود بیشتر اروپا را خطاب قرار می‌داد، تصریح کرده: «نیازی نیست که بی‌جهت سر و صدا کنید؛ ما اعضای داعش را برای شما می‌فرستیم، این افراد مال شما هستند و هر چه می‌خواهید با آنها کنید.» گفته شده، بیش از 1200 عضو داعش در زندان‌های ترکیه هستند.

پاکستان اجازه خروج نواز شریف را می‌دهد

وزیر خارجه پاکستان گفته است که دولت به نواز شریف نخست‌و‌زیر سابق پاکستان، اجازه خواهد داد کشور را برای انجام معالجات پزشکی در بریتانیا ترک کند. او با این حال به این نخست‌وزیر سابق در خصوص تبعید مجدد برای فرار از اجرای حکمش هشدار داده است. به‌گزارش ایسنا، نواز شریف ۶۹ ساله ماه گذشته به قید وثیقه و به‌خاطر مسائل پزشکی از حبس آزاد شد. او به جرم فساد به هفت سال زندان محکوم شده است.

عبدالله، بازشماری آرای انتخابات را تحریم کرد

تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله روند بازشماری دو هزار و ۱۱۸ محل رای‌دهی توسط کمیسیون انتخابات را تحریم و از تمام ناظران خود خواست که در بازشماری شرکت نکنند. به‌گزارش ایرنا، کمیسیون انتخابات هفته گذشته چندین بار از آمادگی‌های خود برای بازشماری بیش از دو هزار محل رای‎دهی در ۳۴ استان خبر داد اما شماری از ستادهای انتخاباتی با این روند مخالفت کردند. تیم عبدالله عبدالله نسبت به احتمال تلقب در جریان شمارش آرا هشدار داده‌اند.

 

ارسال نظر