کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۴۸۶

 

عبدالمهدی: دولت بدون جایگزین کناره‌گیری نمی‌کند

نخست‌وزیر عراق تاکید کرده کابینه‌اش بدون وجود جایگزین به درخواست‌ معترضان برای استعفا عمل نخواهد کرد. به‌گزارش آناتولی، عادل عبدالمهدی با اشاره به اینکه اعتراض‌های فعلی عراق اشتباه‌های روی هم انباشته شده از ۲۰۰۳ را نشان داد، تاکید کرده کابینه‌اش به درخواست معترضان برای استعفا بدون جایگزینی آسان و سریع عمل نمی‌کند و در صورت توافق گروه‌های سیاسی آماده است فورا این سمت را رها کند. عراق از ۲۵اکتبر شاهد موج دوم اعتراض‌هاست. حدود دو هفته پیش نیز اعتراض‌های مشابهی به راه افتاده بود.

ارز دیجیتالی ترکیه سال‌ آینده رونمایی می‌شود

ارز جدید که «لیر دیجیتال» نام خواهد داشت توسط بانک مرکزی ترکیه عرضه خواهد شد. به‌گزارش یاهو فاینانس، ترکیه در 2018 دچار یکی از بدترین بحران‌های بدهی و ارزی در تاریخ خود شد. ارزش لیر از ماه می‌۲۰۱۸ تا جایی کاهش یافت که بسیاری از صرافی‌ها در استانبول از خرید و فروش ارز دست کشیدند تا مشخص شود روند ریزشی ارزش لیر تا کجا ادامه خواهد داشت. پس از آن اتفاق بود که بحث ارزهای دیجیتالی به عنوان یکی از راهکارهای افزایش تاب‌آوری اقتصادی در ترکیه شکل جدی‌تری به خود گرفت.

مذاکره بی‌نتیجه دولت پاکستان و مخالفان

دور دوم مذاکرات دولت پاکستان و مخالفان- که بر استعفای عمران‌خان تأکید دارند- در اسلام‌آباد بدون نتیجه پایان یافته است. به‌گزارش آناتولی، وزیر دفاع و نماینده دولت گفته از بیشتر خواسته‌های مخالفان به استثنای استعفای عمران‌خان استقبال می‌کند. با وجود برگزاری دومین دور مذاکرات میان نمایندگان دولت پاکستان و مخالفان، راه‎‌حلی برای برون‌رفت از بحران به دست نیامده است. مولانا فضل‌الرحمان بانی تحصن ضد دولتی گفته مخالفان به کمتر از برگزاری انتخابات جدید راضی نخواهند شد.

امارات به مفتی فلسطینی ویزا نداد

وزارت خارجه امارات با صدور ویزا برای شیخ محمد حسین مفتی فلسطینی بیت‌المقدس، به منظور مشارکت در یک کنفرانس بین‌المللی مخالفت کرده است. قرار بود شیخ محمد حسین جولای ۲۰۰۶ از سوی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، به عنوان مفتی شهر بیت‌المقدس و فلسطین منصوب شد. او که پیش از انتصابش به این سمت مدیر مسجدالاقصی بود به عنوان یک میانه‌روی سیاسی شناخته می‌شود.

 

ارسال نظر