کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۰۱:۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۵۶۳۰۷

بازداشت تیم اطلاعاتی امارات در بغداد

منابع خبری عراق از دستگیری یک تیم اطلاعاتی اماراتی متشکل از چند تبعه لبنانی و عراقی در میدان تحریر بغداد به اتهام تغذیه مالی و هدفمند برخی تظاهرکنندگان خبر دادند. رادیو صوت‌العراق گزارش داده، دستگاه اطلاعات عراق این شبکه اطلاعاتی اماراتی که مسوولیت تامین مالی برخی از تظاهرکنندگان در بغداد و دیگر شهرهای عراق را برعهده داشته، شناسایی و دستگیر کرده است. گفته شده، تیم اطلاعاتی مزبور بطور مستقیم مرتبط با «طحنون بن زاید آل نهیان» مشاور امنیت ملی و مسوول شاخه اطلاعات امور خارجه این دولت حاشیه نشین خلیج فارس بوده است.

انتقاد پاکستان از نقشه جدید جامو  و کشمیر

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده، نقشه‌های سیاسی که وزارت کشور هند منتشر کرده و در آن بخش‌هایی از منطقه گیلگیت- بلیستان و جامو و کشمیر آزاد را به عنوان خاک هند به تصویر کشیده است، به‌لحاظ قانونی، نادرست، بی‌اساس، توخالی و ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با این منطقه است. وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده اسلام‌آباد انتشار این نقشه‌های سیاسی را که با نقشه‌های موجود در سازمان ملل همخوانی ندارد، مردود می‌داند. تنش‌های هند و پاکستان بر سر منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر در ماه‌های اخیر بالا گرفته است.

صادرات گاز جمهوری آذربایجان به ترکیه

حجم صادرات گاز طبیعی جمهوری آذربایجان در هشت ماه سال جاری میلادی ۶.۰۴ میلیارد متر مکعب بوده که در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۳۵ درصد بیشتر بوده است. به‌گزارش آپا، جمهوری آذربایجان در هشت ماه سال گذشته ۴میلیارد و ۴۷۳میلیون و ۸۳۰هزار متر مکعب گاز طبیعی از جمهوری آذربایجان وارد کرده است. روسیه از نظر حجم صادرات گاز طبیعی به ترکیه در هشت ماه سال جاری که ۱۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون متر مکعب بوده، کشور اول است و جمهوری آذربایجان از این شاخص در رده دوم قرار گرفته است .

دستگیری 30  پاکستانی  در فرانسه

پلیس فرانسه ۳۰شهروند پاکستانی را که داخل یک کامیون مخفی شده بودند به جرم ورود غیرقانونی به این کشور دستگیر کرد. به‌گزارش گلف‎نیوز، هزاران پاکستانی برای فرار از فقر، بیکاری و مشکلات، سعی در ورود غیرقانونی به اروپا دارند. مهاجران پاکستانی تلاش می‌کنند تا از طریق ایران و ترکیه وارد یونان شوند اما بیشتر آنها در ایران و ترکیه دستگیر و بازگردانده می‌شوند.

 

ارسال نظر