کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۱۲۳

درخواست آیت‌الله سیستانی برای پایان ناآرامی‌های عراق

آیت‌الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی عراق، در بیانیه‌ای خواستار پایان بخشیدن به خونریزی‌ها و اقدامات تخریبی در حاشیه اعتراضات خیابانی در این کشور شد. مرجعیت عالی عراق همچنین با حمایت دوباره از مطالبات تظاهرکنندگان مسالمت‌جو، نسبت به مصادره این اعتراض‌ها از سوی هر فرد، گروه داخلی در عراق یا کشوری در منطقه و جهان هشدار داد. هزاران عراقی جمعه برای هشتمین روز متوالی در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند. در این بیانیه آمده، مرجعیت عالی عراق از مطالبات اصلاح‌طلبانه معترضان مسالمت‌جو با گرایش‌های مختلف حمایت کرده است.

مخالفان برای تظاهرات در اسلام‌آباد آماده می‌شوند

دولت پاکستان همراه با ورود هزاران نفر از مخالفان دولت از سراسر کشور برای تظاهرات در اسلام‌آباد اقدامات امنیتی در این شهر را تشدید کرده است. درخواست معترضان برکناری دولت پاکستان به نخست‌وزیری عمران‌خان است. به‌گزارش رویترز، معترضان با فراخوان فضل الرحمن رهبر «جمعیت علمای اسلام» به اسلام‌آباد آمده‌اند. فضل‌الرحمن می‌گوید عمران‌خان نالایق است و دولت او در نتیجه تقلب در انتخابات ۲۰۱۸ بطور نامشروع توسط نیروهای مسلح پاکستان به قدرت رسید.

دیدار اردوغان با گوترش در استانبول

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه، جمعه با دبیرکل سازمان ملل پشت درهای بسته دیدار کرده است. به‌گزارش روسیا الیوم، در این مذاکرات، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، نیز حضور داشته است. در همین حال وزارت دفاع ترکیه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده، در پی انفجار یک مین در مناطق عملیات «چشمه صلح» در شمال سوریه، یک نظامی ارتش ترکیه کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند. در این بیانیه آمده، عناصر حزب پ‌ک‌ک مسوول این انفجار هستند. ترکیه هدف خود از این عملیات را عقب راندن کردهای سوریه از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه اعلام کرده است.

افزایش تلفات نیروهای دولتی افغانستان

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، در تازه‌ترین گزارشی که در اختیار کنگره امریکا قرار داده، بر افزایش پنج درصدی میزان تلفات نیروهای دولتی افغانستان در سه ماه گذشته تاکید کرده است. به‌گزارش طلوع، جان ساپکو اعلام کرده بیش از ۶۰درصد این تلفات در حین انجام عملیات دفاعی این نیروها اتفاق افتاده و میزان تلفات غیرنظامیان نیز در درگیری‌های سه ماه گذشته شاهد افزایش ۳۹درصدی بوده است.

 

ارسال نظر