کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۹۵۹

برگزاری نشست داووس صحرا در عربستان

نشست سرمایه‌گذاری عربستان موسوم به داووس صحرا که سال گذشته در اعتراض به قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی تحریم شده بود، سه‌شنبه با حضور مدیران اجرایی و مالی بزرگ و مقام‌های سیاسی در ریاض آغاز به کار کرد. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود ۳۰۰ سخنران از ۳۰ کشور جهان، از جمله مقام‌های امریکایی، روسای بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه مستقل، در این رویداد سالانه که عربستان سعودی روی آن بسیار حساب باز کرده، شرکت می‌کنند و هدف از آن برجسته‌سازی عربستان به عنوان یک مقصد سرمایه‌گذاری پویا است. این نشست با نام ابتکار سرمایه‌گذاری آینده تا پنجشنبه ادامه دارد.

 استقبال امریکا از میزبانی چین در مذاکرات بین‌‌الافغانی

دولت امریکا از پیشنهاد چین برای میزبانی دور تازه گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، یعنی میان مسوولان دولتی افغانستان و طالبان استقبال کرده است. بر اساس توافق‌نامه‌ای که در نتیجه یک سال گفت‌وگوی زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه امریکا در امور افغانستان با طالبان امضا شد، امریکا متعهد شد نیروهای خود را از افغانستان خارج کند و به این ترتیب به طولانی‌ترین جنگ در تاریخ این کشور پایان دهد. اما پس از حمله طالبان و کشته شدن یک سرباز امریکایی، ترامپ ناگهان مذاکرات را لغو کرد.

تایید کاهش ذخایر طلا و ارز ترکیه

بانک مرکزی ترکیه اعلام کرده ذخایر ارزی این کشور با کاهش مواجه شده است. به‌گزارش آناتولی، ذخایر طلا و ارز این کشور تا پایان سپتامبر به ۱۰۱.۱میلیارد دلار رسیده که این رقم در مقایسه با رقم مشابه ماه قبل ۰.۴درصد کاهش داشته است. طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، میزان ذخایر ارزی سپتامبر با ۰.۸درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۷۳.۸ میلیارد دلار رسیده است اما در همین مدت حجم ذخایر طلای ترکیه تقویت شده و با ۰.۶درصد افزایش به ۲۵.۹میلیارد دلار بالغ شده است.

سفر هیات صندوق بین‌المللی پول به پاکستان

هیاتی از صندوق بین‌المللی پول برای نظارت بر برنامه‌های اصلاح اقتصادی زیرمجموعه طرح وام این صندوق به پاکستان سفر می‌کند. مقام‌های اعزامی صندوق بین‌المللی پول به ریاست ارنستو رامیز ریگو ۲۸ اکتبر به اسلام‌آباد می‌روند. هدف از سفر این هیات اعزامی به پاکستان، بررسی عملکرد اقتصادی دولت پاکستان درقبال دریافت وام‌های پیشین این صندوق است تا در صورت تایید عملکرد، قسط بعدی شش میلیارد دلاری نیز به اسلام‌آباد پرداخت شود. چندی پیش صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی از تداوم حمایت خود از پاکستان خبر دادند.

 

ارسال نظر