کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۰:۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۵۵۸۷۳

ولایت تخار از طالبان پس گرفته شد

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده، منطقه «درقد» واقع در شمال ولایت تخار صبح جمعه پس از یک عملیات دوهفته‌ای از وجود شبه نظامیان طالبان پاکسازی شده است. به‌گزارش طلوع‌نیوز، وزارت دفاع افغانستان گفته: «این عملیات برای باز پس‌گیری این منطقه ۱۴ اکتبر آغاز شد و اوایل صبح جمعه این منطقه بطور کامل از وجود تروریست‌ها پاکسازی شد.» گفته شده، در جریان این عملیات بیش از ۵۰ شبه نظامی طالبان کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

شکایت اردوغان از مجله فرانسوی

ریاست‌جمهوری ترکیه علیه یک مجله فرانسوی به علت توهین به اردوغان پرونده قانونی تشکیل داده است. به‌گزارش آناتولی، ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرده علیه «اتین گرنل» مدیر مجله فرانسوی لوپوئن و «رومان گوبرت» بخش بین‌الملل مجله شکایت کرده است. به دنبال حمله نیروهای ترکیه به بخش شمال شرقی سوریه و مجبور کردن کردها به عقب‌نشینی مجله لوپوئن فرانسه اردوغان را ویرانگر خطاب کرد.

هند و پاکستان توافقنامه مرزی امضا کردند

در اوج تنش‌های هند و پاکستان بر سر کشمیر، دو کشور توافقنامه‌ای را بر سر گذرگاه مرزی امضاء کردند. هند اوت امسال وضعیت نیمه خودمختاری ایالت جامو و کشمیر را لغو کرد. به‌گزارش رویترز، قراراست این گذرگاه از نهم نوامبر روی زایران هندو باز شود. انتظار می‌رود که در مراسم افتتاح این معبد عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان، نیز حضور داشته باشد. علاوه بر این، قرار است با توافقنامه گذرگاه مرزی که «گذرگاه صلح “ خوانده می‌شود، مناسبات مکدر تیره هند و پاکستان بهبود یابد. پس از لغو خودمختاری جامو و کشمیر توسط هند، مناسبات دو کشور به‌شدت تیره شد زیرا پاکستان نیز بر این منطقه ادعای ارضی دارد.

مانور دریایی مشترک عربستان و امریکا

وزارت دفاع عربستان از مشارکت در مانور دریایی در منطقه خلیج فارس تحت رهبری امریکا و حضور چند کشور دیگر خبر داد. به‌گزارش العربیه، نیروی دریایی عربستان در مانور دریایی «آی‌ام‌ایکس۱۹» که از ۲۱ اکتبر با رهبری یگان دریایی مرکزی امریکا در شمال خلیج فارس، خلیج عمان، دریای عرب، سواحل جیبوتی و خلیج العقبه آغاز شده و تا ۱۵ نوامبر ادامه دارد شرکت می‌کند. این مانور با هدف تقویت هماهنگی‌ها و قابلیت همکاری مشترک میان نیروهای پشتیبانی و عملیات امنیت دریایی به منظور دفع تهدیدات علیه آزادی دریانوردی و تجارت دریایی و با مشارکت ۵۶ کشور و شش نهاد بین‌المللی برگزار شده است.

 

ارسال نظر