کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۱:۰۶:۱۹
کد خبر: ۱۵۵۶۲۵

سفر مقام‌های ارشد امریکایی به افغانستان

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان امریکا، و شماری از اعضای ارشد کنگره در سفری از پیش اعلام‌نشده به افغانستان رفتند. پلوسی پیش از افغانستان به اردن رفته بود. گفته شده، رییس مجلس نمایندگان امریکا با اشرف غنی رییس‌جمهوری، عبدالله عبدالله معاون اجرایی دولت افغانستان، و فرماندهان ارشد نظامی امریکا در افغانستان دیدار کرده است. پیش از پلوسی، مارک اسپر وزیر دفاع امریکا، نیز به کابل رفته بود.

امارات اتباع خود را از لبنان خارج می‌کند

در پی ناآرامی‌های اخیر لبنان، سفارت امارات در بیروت با هدف تسهیل خروج اتباع خود از لبنان با تشکیل کارگروهی اقدام به خروج اتباع خود از این کشور کرده است. این طرح با همکاری دستگاه‌های مرتبط در لبنان صورت گرفته است. وزارت خارجه امارات پیشتر با صدور بیانیه‌ای از شهروندان خود خواسته بود تا اطلاع ثانوی به لبنان سفر نکنند. لبنان در هفته گذشته شاهد تظاهرات مردمی بوده است.

خداحافظی ترکیه  با رکود اقتصادی

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی ترکیه امسال به ۰.۲درصد برسد. به‌گزارش آناتولی، رشد اقتصادی ترکیه در سال آینده به سه درصد افزایش می‎یابد. این نهاد با اشاره به بهبود فضای مالی در نتیجه کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ جهان اعلام کرده فراهم شدن وام ارزان‌تر، به کشورهای نوظهور از جمله ترکیه کمک خواهد کرد تا تامین مالی مورد نیاز خود را اسان‌تر انجام دهند. نرخ تورم ترکیه برای سال جاری ۱۵.۷درصد و برای سال بعدی ۱۲.۶درصد پیش‌بینی شده است.

نظامیان امریکا از سوریه وارد عراق شدند

نیروهای نظامی امریکا مستقر در سوریه دوشنبه ضمن عبور از گذرگاهی مرزی وارد استان دهوک عراق شدند. تصاویر رویترز خودروهای زرهی امریکا را در حال انتقال نظامیان این کشور به داخل خاک عراق نشان می‌دهد. تحلیلگران بر این باورند که ترامپ با عقب‌نشینی از سوریه به ترکیه برای آغاز عملیات نظامی گسترده‌اش چراغ سبز نشان داده است.

 

ارسال نظر