کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۰:۴۹:۳۸
کد خبر: ۱۵۴۹۰۱

پوتین به عربستان می‌رود

دستیار امور بین‌الملل رییس‌جمهوری روسیه اعلام کرده ولادیمیر پوتین دوشنبه و سه‌شنبه در عربستان خواهد بود. به‌گزارش ایرنا، یوری اوشاکوف گفته این سفر از مدتی پیش در دستور کار کرملین قرار داشته است و رییس‌جمهوری روسیه با دستور کار بررسی اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا که از اهمیت بالایی برخوردار است به ریاض می‎رود. او همچنین گفته پوتین پس از حضور در عربستان، به امارات متحده عربی هم خواهد رفت. پوتین برای اولین‌بار 2007 به عربستان رفته بود و 10سال پس از این سفر، سلمان بن‌عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی به روسیه سفر کرد.

هند به‌دنبال لغو قرارداد 3‚2میلیارد دلاری با ترکیه

پس از اعطای قرارداد ساخت ۵ کشتی حمایتی ناوگان دریایی به شرکت کشتی‌سازی «تایس» ترکیه، هند از ارتباط این شرکت با پاکستان ابراز نگرانی کرده است. به‌گزارش اکونومیک‌تایمز، شرکت تایس ترکیه ژوئن توانست در مناقصه جهانی دولت هند برای تولید پنج کشتی ۴۵ هزار تنی پیروز شود. این کشتی‌ها با کمک شرکت کشتی‌سازی هندوستان (HCL) تولید خواهند شد. تایس یکی از شرکت‌های مهم در تولید کشتی‌های جنگی برای نیروی دریایی پاکستان است و مقامات هندی از احتمال افشای اطلاعات حساس نظامی این کشور و انتقال آنها به پاکستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

واکنش دختر صدام  به اظهارات ترامپ

رغد صدام به اذعان رییس‌جمهوری امریکا به اینکه کشورش با مداخله در خاورمیانه مرتکب اشتباه شد، واکنش نشان داده است. به‌گزارش اسکای‌نیوز، رغد صدام در توییتی با طرح سوال از فایده اذعان دونالد ترامپ به اشتباه‌ترین تصمیم در تاریخ امریکا با مداخله در خاورمیانه، گفته: «چه کسی به کشوری که ویران شد، غرامت می‌دهد؟» ترامپ گفته تصمیم امریکا برای مداخله در خاورمیانه بدترین تصمیم تاریخ این کشور بوده است.

واکنش تند آنکارا به عربستان و متحدانش

آنکارا پس از انتقاد برخی کشورهای حوزه خلیج فارس به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، بحث مناقشه یمن را به میان کشید و با کنایه‌ای تند از کشتار غیرنظامیان یمنی توسط این کشورها انتقاد کرد. به‌گزارش آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه، خطاب کشورهای منتقد این عملیات در خلیج فارس گفته: «شما که شمار زیادی کودک را در یمن کشته یا در شرایط قحطی و گرسنگی قرار داده‌اید چگونه به خودتان اجازه می‌دهید از این عملیات انتقاد کنید؟» عربستان سعودی و امارات عربی متحده بلافاصله پس از شروع تهاجم ترکیه به شمال شرق سوریه از این عملیات به‌شدت انتقاد کردند.

 

ارسال نظر