کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۱:۰۷
کد خبر: ۱۵۴۷۳۴

بازگشایی منطقه سبز  در مرکز بغداد

منطقه بسیار محافظت شده سبز که در برگیرنده‌های مقرهای دیپلماتیک، دفاتر دولتی و سفارت‌خانه‌هاست، بازگشایی شد. به‌گزارش واع عراق، منطقه سبز در مرکز بغداد پس از برقراری ثبات و بازگشت اوضاع به حالت عادی بازگشایی شد. این گام بعد از موفقیت مذاکرات بین دفتر نخست‌و‌زیری و معترضان و آغاز رسیدگی به مطالبات معترضان برداشته شد. مقامات عراقی چهارشنبه به‌دلیل برگزاری تظاهرات در اطراف منطقه سبز این منطقه را بسته بودند.

طالبان 3  هندی را با  ۱۱ زندانی مبادله کرد

طالبان اعلام کرد سه مهندس هندی را در ازای ۱۱عضو این گروه که در زندانی در افغانستان، بودند آزاد کرده است. به‌گزارش رویترز، هفت مهندس هندی، ماه مه ۲۰۱۸ در یک نیروگاه برق در ولایت بغلان افغانستان مشغول کار بودند که توسط گروهی ناشناس ربوده شدند. در آن زمان هیچ گروهی مسوولیت این عملیات را برعهده نگرفت. یکی از مهندسان در ماه مارس آزاد شد اما از سرنوشت بقیه گروگان‌ها خبری نبود. هند هشدار سفر به کشمیر را لغو می‌کند مقام‌های هند اعلام کردند، این کشور هشدار سفر به کشمیر را پنج‌شنبه لغو می‌کند. به‌گزارش رویترز، این اقدام از سوی مقام‌های دهلی‌نو دو ماه پس از سرکوب امنیتی ناشی از لغو وضعیت ویژه کشمیر انجام می‌گیرد. هزاران گردشگر، عبادت‌کننده و کارگر هندی در پی اعلام هشدار امنیتی از سوی دهلی‌نو در اوت سال جاری کشمیر را ترک کردند.

لغو ممنوعیت سفر شهروندان امارات به لبنان

وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات اعلام کرده، پس از سه سال ممانعت، به شهروندانش اجازه می‌دهد از سه‌شنبه به لبنان سفر کنند. به‌گزارش اسکای‌نیوز، در بیانیه‌ای وزیر خارجه امارات آمده این تصمیم پس از پیگیری امنیت گذرگاه‌ها، تضمین‌های دولت لبنان و تقویت روابط میان دو کشور گرفته شد. امارات، بحرین، کویت و عربستان ۲۰۱۶ پس از اینکه در اظهاراتی مداخله‌جویانه اعلام کردند، حزب‌الله لبنان، بر تصمیمات سیاسی در این کشور اشراف دارد، از اتباع خود خواستند لبنان را ترک و به آن سفر نکنند.

انفجار در دانشگاه غزنی افغانستان

در نتیجه وقوع انفجاری در یکی از کلاس‌های درس در دانشگاه غزنی در جنوب افغانستان حداقل 5 تن کشته و بیش از 20 دانشجو زخمی شدند. انفجار ناشی از مین جاسازی شده بوده است. دولت افغانستان طالبان را عامل این انفجار خوانده است اتهامی که این گروه رد کرده است.

 

ارسال نظر