امریکا بدون بیمه درمانی به مهاجران ویزا نمی‌دهد

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۴۷۰

گروه جهان| دولت ایالات متحده امریکا به مهاجرانی که قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی خود نیستند اجازه ورود به این کشور را نخواهد داد. این اقدام دولت ترامپ به‌دلیل مهار مهاجرت به امریکا انجام گرفته است. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، طبق دستور جدیدی که دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا، امضا کرده ویزا برای مهاجران فقط در صورتی صادر می‌شود که متقاضی بتواند ثابت کند که بار مالی برای سیستم درمانی امریکا تحمیل نخواهد کرد. بنابراین متقاضیان ویزا باید ثابت کنند که بیمه درمانی دارند یا خودشان قادرند هزینه‌های پزشکی و درمانی را پرداخت کنند. دونالد ترامپ در دستور جدید خود تاکید کرده مهاجران با ورود به امریکا نباید به سیستم درمانی این کشور فشار بیاورند و هزینه مراقبت‌های پزشکی آنان را نباید مالیات‌دهندگان امریکایی بپردازند. دستور جدید ترامپ قرار است حدود یک ماه دیگر یعنی از سوم نوامبر ۲۰۱۹ اجرایی شود. در بیانیه کاخ‎سفید آمده: «از آنجا که سیستم خدمات درمانی‌امریکا با چالش‌های ناشی از مراقبت‌های غیرقابل جبران روبرو است، دولت واشنگتن با تایید هزاران خارجی که نمی‌توانند از عهده هزینه‌های درمانی خود برآیند، این مشکل را بدتر می‌کند. »

وال استریت‌ژورنال نوشته؛ مهاجران یا پناهجویانی که پناهندگی گرفته‌اند، از این تغییرات متاثر نمی‌شوند. دولت امریکا همچنین تلاش کرده تا مهاجرت را از طریق قانون خدمات عمومی به خدمات درمانی مرتبط کند که توانایی گرفتن کارت سبز توسط افراد را منوط به این مساله می‌کند که آن فرد از برنامه‌های قطعی کمک‌های عمومی استفاده می‌کند یا خیر. دموکرات‌ها به‌دنبال بلوکه کردن این قانون هستند.

دولت امریکا هفته گذشته اعلام کرد این کشور در سال ۲۰۲۰ تنها ۱۸هزار پناهجوی خارجی را خواهد پذیرفت. این کمترین آمار پذیرش پناهجو در امریکا از آغاز برنامه جذب مهاجران در تاریخ معاصر امریکا است. دونالد ترامپ از بدو ورود خود به کاخ‌سفید تلاش زیادی کرده که قوانین مربوط به مهاجرت را تغییر دهد و اصلاحات گسترده‌ای نیز در قانون مهاجرت انجام داده است. مبارزه با مهاجرت غیرقانونی یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌ها و شعارهای انتخاباتی ترامپ بوده است. مناقشه او با کنگره امریکا برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک هم در چارچوب وعده عملی‌نشده انتخاباتی ترامپ است.

 

ارسال نظر