کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۲۱۵

طرح‌های ۲۷ میلیارد دلاری ترکیه در شمال سوریه

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده، نیروی هوایی وابسته به ارتش این کشور پهپاد ناشناسی را رهگیری کرد که حریم هوایی ترکیه را در منطقه «سپر فرات»و غرب استان کیلیس در مرز سوریه شش مرتبه نقض کرد. همزمان با این امر گزارش‌هایی از طرح ترکیه برای ساخت و سازها و طرح‌های عمرانی در منطقه امن در شمال سوریه با هزینه ۲۷ میلیارد دلاری منتشر شده است. به‌گزارش شرق‌الاوسط، طبق طرح ترکیه که هزینه آن ۲۷ میلیارد دلار تخمین زده شده، مناطق مسکونی برای اسکان یک میلیون آواره سوری ایجاد می‌شوند و این طرح شامل ساخت ۱۰ شهرک و ۱۴۰ روستا است. هر شهرک تا ظرفیت اسکان ۳۰ هزار تن و هر روستا تا ظرفیت اسکان ۵۰۰۰ تن توسعه خواهد یافت.

راه‌اندازی واحد ویژه جاسوسی عربستان در توییتر

حساب کاربری نزدیک به دستگاه‌های امنیتی عربستان از راه‌اندازی یک واحد ویژه جاسوسی برای زیرنظر گرفتن کاربران سعودی در توییتر پرده برداشت. به‌گزارش عربی۲۱، واحد جاسوسی مذکور از تجهیزات مدرن برخوردار بوده و با شرکت‌هایی قرارداد بسته است که امکان شناسایی منبع، دستگاه و فرد ارسال‌کننده توییت و جنسیت وی را برای این واحد فراهم می‌کنند. در این واحد یک نمایشگر آنلاین وجود دارد که نیروهای تحقیقات جنایی عربستان از طریق آن بر تمامی توییت‌ها درباره این کشور نظارت می‌کنند.

تغییر سفیر دایم پاکستان در سازمان ملل

دولت پاکستان سفیر دایمش در سازمان ملل را به‌دلیل شکست در متقاعد کردن اعضای این سازمان درباره مساله کشمیر تغییر داد. به‌گزارش آناتولی، ملیحه لودهی به‌دلیل عملکرد ضعیف جای خود را منیر اکرم داده است. منیر اکرم پیشتر نیز برای یک بازه زمانی شش ساله یعنی از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ نماینده دایم پاکستان در سازمان ملل بود. این عزل و نصب ناگهانی یک روز پس از آن صورت گرفت که عمران‌خان نخست‌وزیر و شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان، پس از شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به پاکستان بازگشتند.

محافظ جدید پادشاه عربستان تعیین شد

رسانه‌های سعودی اعلام کردند، گارد سلطنتی عربستان جانشین محافظ شخصی پادشاه این کشور را که به تازگی کشته شد، تعیین کرد. به‌گزارش ایسنا، سعد بن مسفر العاطفی القحطانی به عنوان محافظ شخصی پادشاه عربستان منصوب شده است. القحطانی عضو گارد سلطنتی است و ۲۰۱۵ به درجه سرتیپی ارتقا یافت. عبدالعزیز الفغم محافظ پیشین پادشاه عربستان چند روز پیش به قتل رسید.

 

ارسال نظر