کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۱۳۴

«فولکس واگن» به ترکیه می‌رود

فولکس واگن بزودی تصمیم قطعی خود در مورد تولید خودرو در ترکیه را اعلام خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری آلمان، فولکس واگن قصد دارد بیش از یک میلیارد یورو در ترکیه سرمایه‌گذاری و سالانه ۳۰۰ هزار خودرو تولید کند. آندریاس توستمان، مدیر بخش تولید شرکت فولکس واگن در برلین گفته این خودروسازی عظیم آلمانی در حال مذاکره نهایی با ترکیه است و نتیجه آن تا دوهفته دیگر اعلام خواهد شد. به گفته یک فرد مطلع از شرکت فولکس واگن اما می‌گوید تصمیم قطعی برای ساخت کارخانه تولید خودرو فولکس واگن در ترکیه با هزینه‌ای به میزان یک میلیارد یورو در ترکیه اتخاذ شده است.

مرکز عملیاتی امریکا در قطر سیار می‌شود

روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از فرماندهان ارتش امریکا از روند انتقال بخشی از فعالیت مرکز عملیات هوایی ایالات متحده در قطر، به خاک امریکا خبر می‌دهد. هرچند کنترل و فرماندهی عملیات هوایی در پایگاه العدید صورت می‌گیرد و عملیات شنبه موقتی بوده، اما گفته می‌شود این یک آزمایش بسیار مهم از نظر تاکتیکی به‌شمار می‌رود. به‌ویژه که برای نخستین‌بار از سال ۱۹۹۱ به این سو است که چنین چیزی رخ می‌دهد. فرماندهان نیروی هوایی امریکا گفته‌اند روند انتقال مرکز عملیاتی، به‌دلیل پیشرفت‌ فناوری، از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

سرمایه‌گذاری ۱۰۰میلیارد دلاری عربستان در هند

سفیر عربستان سعودی در دهلی گفت کشورش ۱۰۰ میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری می‌کند. به‌گزارش آناتولی، سعود بن محمد الساطی گفته ریاض قصد دارد ۱۰۰ میلیارد دلار در بخش‌های مختلف هند سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی، پالایش، پتروشیمی، زیرساخت‌ها، کشاورزی، مواد معدنی و معدن در هند صورت خواهد گرفت. این مقام سعودی گفته محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی، قصد دارد در چارچوب استراتژی ۲۰۳۰ با کاهش وابستگی به فرآورده‌های نفتی، اقتصاد کشورش را متنوع کند.

افزایش ذخایر ارزی ترکیه

بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد ذخایر ارزی این کشور از ۱۰۱ میلیارد دلار گذشته است. به‌گزارش آناتولی، حجم ذخایر ترکیه تا پایان اوت به ۱۰۱.۶ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با میزان ذخایر ارزی این کشور در جولای ۲.۲ درصد افزایش یافته است. به‎گفته بانک مرکزی ترکیه، ۷۴.۴ میلیارد دلار از ذخایر ارزی به شکل اسکناس بوده است. سال گذشته و به‌دنبال بحران ارزی که منجر به سقوط ۳۰درصدی ارزش پول ملی شد، بانک مرکزی مجبور شد بخش بزرگی از ذخایر ارزی خود را به بازار تزریق کند.

ارسال نظر