کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۱:۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۵۳۰۹۶

سندرز: به‌خاطر عربستان وارد جنگ نمی‌شویم

برنی سندرز سناتور دموکرات، در واکنش به توییت دونالد ترامپ در مورد آمادگی اقدام نظامی پس از حملات پهپادی به عربستان، گفته کنگره چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. سناتور سندرز، از سناتورهای ارشد حزب دموکرات و از نامزدهای اصلی رقابت‌های درون‌حزبی این تشکل سیاسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ است. به‌گزارش رویترز، سندرز پس از توییت ترامپ گفته: «قانون اساسی ایالات متحده کاملا واضح است. تنها کنگره امریکا و نه رییس‌جمهوری می‌تواند اعلام جنگ کند.»

پاکستان مذاکرات پنهان با هند را رد کرد

پاکستان که از زمان تشدید تنش‌ها با هند بر سر کشمیر، مذاکرات دو کشور را راهکار غلبه بر این بحران خوانده، اکنون به ابتکار دیپلماسی پشت پرده یا همان مذاکرات پنهان با دهلی‌نو «نه» گفته است. به‌گزارش اکسپرس تریبیون، مخالفت اسلام‌آباد با پیشبرد دیپلماسی پشت پرده با دهلی، حاکی از ادامه بن‌بست میان دو رقیب سنتی در جنوب آسیا است که پس از نبرد هوایی سال گذشته، اختلافات بر سر اوضاع فعلی کشمیر، تنش‌ها میان دو کشور را بطور بی‌سابقه‌ای تشدید کرده است. تنش‌های هند و پاکستان پس از تصمیم دهلی برای لغو امتیازات خاص ایالت جامو و کشمیر افزایش یافته است. در حال حاضر بخشی از کشمیر در خاک هند و قسمتی دیگر در پاکستان قرار دارد اما هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند.

دومین محموله اس۴۰۰ روسیه به ترکیه رسید

ترکیه از تحویل دومین محموله از سیستم دفاع موشکی روسیه به این کشور خبر داده است. وزارت دفاع ترکیه گفته که سیستم دفاع هوایی ا

س-۴۰۰ در آوریل سال آینده میلادی (۲۰۲۰) فعال خواهد شد. امریکا ضمن مخالفت با خرید این سیستم دفاع موشکی گفته که تسلیحات روسی با سیستم‌های دفاعی ناتو سازگاری ندارد و تهدیدی برای جنگنده‌های امریکایی به‌شمار می‌رود. اولین محموله از این سیستم با وجود هشدارهای امریکا درمورد احتمال اعمال تحریم‌هایی علیه ترکیه، جولای وارد پایگاهی هوایی در شمال غرب آنکارا شد.

عبدالله: طالبان عزم جدی برای صلح ندارد

رییس اجرایی حکومت افغانستان گفته در اقدامات طالبان نشانی از عزم جدی این گروه برای برقراری صلح به چشم نمی‌خورد. به‌گزارش طلوع، عبدالله عبدالله گفته طالبان مسوول تخریب دکل‌های برق در ولایت بغلان و قطع برق وارداتی از ازبکستان به کابل است. او در نشست شورای وزیران افغانستان گفته، متاسفانه تخریب این دکل‌ها موجب قطع برق در ۱۱ولایت شده است.

 

ارسال نظر