کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۰:۵۳:۵۰
کد خبر: ۱۵۲۶۵۸

تورم پاکستان به بالاترین سطح ۷ سال اخیر رسید

تورم پاکستان تا پایان ماه اوت از ۱۱ درصد عبور کرد. به گزارش تریدینگ اکونومیکس، متوسط نرخ تورم پاکستان در دوازده ماه منتهی به اوت ۲۰۱۹ با ۱.۲۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه ژوئن به ۱۱.۶۳ درصد رسید که این نرخ، بالاترین تورم ثبت شده در پاکستان از می‌۲۰۱۲ تاکنون محسوب می‌شود. در بین بخش‌های مختلف، تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی ۱۰.۶۸ درصد، لباس و کفش ۸.۵۱ درصد و ارتباطات ۸.۹۸ درصد بوده است. بیشترین تورم ثبت شده طی این مدت مربوط به تنباکو با ۳۶.۸۲ درصد بوده است و پس از آن، خدمات با ۱۴.۴۲ درصد و حمل و نقل با ۱۵.۲۶ درصد بوده است.

عربستان در آینده اورانیوم را غنی می‌کند

شاهزاده ‌عبدالعزیز بن‌سلمان وزیر انرژی عربستان، گفته کشورش می‎خواهد در آینده نسبت به غنی‌سازی اورانیوم اقدام کند. به‌گزارش رویترز، این مقام سعودی گفته: «عربستان با این اورانیوم سوخت لازم برای نیروگاه برق هسته‌ای خود را، تامین می‌کند. ما با احتیاط کامل داریم اقدام می‌کنیم ... ما داریم این کار را با دو رآکتور هسته‌ای آزمایش می‌کنیم.» رآکتورهای تولید برق هسته‌ای عربستان اولین راکتور در میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خواهد بود.

انفجار انبار مهمات حشد شعبی در عراق

یک انبار مهمات جدید حشد شعبی این‌بار در استان الانبار (غرب) عراق مورد هدف بمباران هوایی پهپاد ناشناس قرار گرفت. به‌گزارش ایرنا، در حالی که منابع خبری از وقوع انفجار در یک انبار مهمات متعلق به نیروی حشد عشائری در شهر هیت در استان الانبار خبر داده‌اند، یک منبع گفته این انفجار در اثر حمله پهپاد صورت گرفته است.

تمدید محدودیت فروش سلاح به عربستان

سازمان بین‌المللی «صلح سبز» با جمع‌آوری ۱۰هزار امضا از دولت آلمان خواسته تا توقف فروش سلاح به عربستان سعودی را به‌خاطر جنگ یمن تمدید کند. به نوشته رأی‌الیوم، سازمان بین‌المللی صلح سبز که مقر آن در برلین است با جمع‌آوری ۱۰هزار امضا و ارسال آن به وزارت فدرال امور اقتصادی و انرژی آلمان خواستار تمدید توقف فروش سلاح به عربستان شده است. دولت آلمان سال گذشته و پس از قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی محدودیت‌هایی برای فروش سلاح به عربستان به خاطر نقش این کشور در جنگ یمن اعمال کرد که این محدودیت‌ها تا پایان سپتامبر پایان می‌یابد.

 

ارسال نظر