کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۲۲۶

تاکید اردوغان بر ضرورت اصلاحات قضایی

رییس‌جمهوری ترکیه گفته اصلاحاتی که برای تقویت سیستم قضایی کشور در نظر گرفته شده، نقش بسیار مهمی در آینده ترکیه ایفا می‌کند. به‌گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان گفته این اصلاحات با هدف فعالیت کامل سیستم قضایی و بر اساس مانیفست درست قانون و تقویت اعتماد در سیستم مذکور جایگاهی مهم در تلاش‌های آنان به‌منظور سوق دادن ترکیه به سوی آینده‌ای روشن‌تر دارند. اردوغان با اشاره به کودتای ناکام ۲۰۱۶ علیه دولت گفته از آن زمان سیستم قضایی کشور آزمون بزرگی را طی کرده و خودش را با قدرت ملت در مواجهه با خائن‌ها اثبات کرده است. بسیاری از مخالفان اردوغان بر این باورند که رییس‌جمهوری ترکیه در سایه این کودتا، بسیاری از معترضان را سرکوب و منتقدان را از کار بیکار کرده است.

تشکیل کمیته نظارت بر مبارزه با فساد در ریاض

پادشاه سعودی در حکمی دستور تشکیل کمیته نظارت بر مبارزه با فساد را صادر کرد. به‌گزارش قدس‌ عربی، ملک سلمان بن عبدالعزیز دستور داده کمیته نظارت بر مبارزه با فساد به ریاست رییس سازمان ملی مبارزه با فساد و عضویت رییس سازمان نظارت و تحقیقات و مدیرکل تحقیقات اداری تشکیل شود. گفته شده، این کمیته سازوکارهای لازم برای از بین بردن فسادهای مالی و اداری را اتخاذ می‌کند و همه امور مرتبط را پیگیری خواهد کرد تا از رسیدگی سریع به پرونده‌های فساد اطمینان حاصل شود و گزارش‌ها در این باره را به پادشاهی ارایه کند.

بریتانیا به خلیج فارس پهپاد اعزام می‌کند

نیروی هوایی بریتانیا تعدادی پهپاد نظامی در نزدیکی کویت مستقر کرده است. از این پهپادها تاکنون برای نظارت بر عراق و سوریه استفاده می‌شد. رویترز نوشته، از این پهپادها که دارای قابلیت حمل موشک هستند، تاکنون در دیگر نقاط خاورمیانه استفاده می‌شده است. بریتانیا برای تامین امنیت تانکرهای خود در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز نیز به منطقه ناو اعزام کرده است.

صدها پزشک پاکستانی در آستانه اخراج از عربستان

پس از تصمیم ناگهانی کمیسیون سلامت عربستان مبنی بر به‌رسمیت نشناختن گواهی‌های پزشکی صادره از پاکستان، نزدیک به هزار پزشک در انتظار از دست دادن شغل خود و اخراج احتمالی هستند. به‌گزارش داون، عربستان سعودی مدارج تحصیلات تکمیلی پاکستان در حوزه جراحی و پزشکی را به عنوان گواهی معتبر به رسمیت نمی‌شناسد و دلیل این اقدام آن است که پزشکان پاکستانی، آموزش‌های لازم را دریافت نکرده‌اند.

 

ارسال نظر