کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۰۰:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۵۲۱۳۸

کاهش قیمت سوخت  در پاکستان

دولت پاکستان پس از چندین ماه افزایش پیاپی قیمت سوخت، تصمیم گرفت نرخ فرآورده‌های سوختی را کاهش دهد. قیمت هر لیتر بنزین هم‌اکنون با ۴.۵۹ روپیه کاهش به هر لیتر ۱۱۳.۴۲روپیه رسیده است. بهای سوخت گازوییل (دیزل) نیز با کاهش متوسط ۵.۳۳ روپیه، به ازای هر لیتر ۱۲۷.۱۴روپیه قیمت‌گذاری شد. با این حال نرخ‌های جدید سوخت در پاکستان نسبت به سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده و طرح کاهش قیمت فرآورده‌های نفتی از بامداد یکشنبه اعمال شد.

دستگیری 52 مهاجر غیرقانونی در ترکیه

نیروهای امنیتی ترکیه ۵۲ مهاجر غیرقانونی را در استان چاناک‌قلعه در غرب این کشور دستگیر کردند. به‌گزارش حریت، نیروهای ژاندارمری ترکیه ۵۲ تبعه افغانستان را که قصد داشتند غیرقانونی از کشور خارج شوند، در شهرستان «بهرام کالا» و «بیبر دره‌سی» استان چاناک‌قلعه شناسایی و دستگیر کردند. تعدادی زن و کودک نیز در میان این مهاجران غیرقانونی به چشم می‌خورند. این افراد برای طی مراحل قانونی به مرکز استرداد مهاجران آیواجیک منتقل شدند.

60 کشته در حمله عربستان به یمن

انقلابیون یمنی گفته‌اند در حمله ائتلاف نظامی به رهبری عربستان به زندانی در شهر ذمار ده‌ها نفر کشته شدند.. به‌گزارش المسیره، ائتلاف تحت رهبری عربستان حمله هوایی به مواضع انقلابیون یمن را تایید کرده است. سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفته حداقل ۶۰ جسد از زیر آوار زندان ذمار خارج شده و احتمال افزایش تلفات وجود دارد. گروه‌های مدافع حقوق بشر تاکنون بارها از حملات عربستان به یمن به‌دلیل کشتار غیرنظامیان انتقاد کرده‌اند.

حضور پررنگ امارات  در نمایشگاه دمشق

یک هیات متشکل از دست‌کم۴۰ تاجر و سرمایه‌گذار اهل امارات متحده عربی با شرکت در نمایشگاه تجاری بین‌المللی برگزار شده از سوی دولت سوریه در دمشق، هشدارهای امریکا نسبت به عدم تجارت با دولت سوریه و تجار سوری را به چالش کشیدند. به‌گزارش ایسنا، امارات که یکی از هم‌پیمانان منطقه‌ای مهم واشنگتن محسوب می‌شود اخیرا شروع به برقراری روابط نزدیک تر با دولت سوریه کرده است. امارات دسامبر سفارتش را در سوریه بازگشایی کرد که باعث خشم امریکا شد. رویترز نوشته، نمایندگان اماراتی شرکت‌های مهمی نظیر شرکت ساخت‌وساز «عرب‌تک» و دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری تحت رهبری چهره‌های سرشناس تجاری امارات و همین طور اعضای اتاق‌های بازرگانی این کشور بوده‌اند.

 

ارسال نظر