کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۰۴۳

 

هشدار اردوغان به امریکا درباره شمال سوریه

رییس‌جمهور ترکیه به امریکا هشدار داده توافق بر سر ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه را بدون تاخیر به اجرا درآورد. رجب طیب اردوغان تهدید کرد که در غیر این صورت نیروی زمینی ترکیه وارد شرق فرات خواهد شد. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، اردوغان در بازگشت از سفر روسیه گفته هیچ تأخیری در اجرای توافق حاصل شده بین ترکیه و امریکا برای ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه را نمی‌پذیرد و این توافق باید هرچه زودتر اجرا گردد. ترکیه‌ای‌ها نگرانند که امریکا به بهانه‌های مختلف توافقی را که اخیرا با این کشور بر سر ایجاد یک منطقه حائل در شمال سوریه امضا کرده‌ به تاخیر بیندازد.

طراح حملات ۱۱سپتامبر محاکمه می‌شود

قاضی یک دادگاه نظامی ایالات متحده در خلیج گوانتانامو سرانجام زمان محاکمه خالد شیخ محمد و چهار فرد دیگر را که به طراحی حملات ۱۱سپتامبر متهم شده‌اند، اعلام کرد. به‌‌گزارش نیویورک‌تایمز، این دادگاه ۱۱ژانویه۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. برای خالد شیخ محمد، ولید محمد صالح بن مبارک عتش، رمزی بن الشیبه، علی عبدالعزیز علی و مصطفی الهوساوی، همگی به اتهام نقشی که گفته می‌شود در حملات تروریستی ۱۱سپتامبر ۲۰۰۱ ایفا کرده‌اند، درخواست مجازات اعدام خواهد شد.

کمرنگ شدن نقش وزیر نفت عربستان در کابینه

یک روزنامه امریکایی با اشاره به کمرنگ شدن نقش یکی از طراحان طرح توسعه اقتصاد فرانفتی عربستان به عنوان بزرگ‌ترین تصمیم‌گیرنده، به نقل از برخی مسوولان عربستانی این مساله را ناشی از شکست او در پیشبرد طرح اصلاحی عربستان دانست. به‌گزارش وال استریت‌ژورنال، خالد الفالح از طراحان طرح توسعه اقتصاد فرانفتی به عنوان بخشی از اصلاحات جدید در کابینه عربستان به عنوان وزیر نفت باقی خواهد ماند اما پست وزارت صنایع که حوزه‌ای گسترده‌تر است به شخصی غیر از او سپرده شده است.

حضور ۱۶ شرکت عمانی در نمایشگاه دمشق

رییس کمیته نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های اتاق بازرگانی عمان با تاکید بر اهمیت نمایشگاه بین‌المللی دمشق، اعلام کرده ۱۶ شرکت از این کشور در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. به‌گزارش الوطن، شرکت‌های عمانی ۵۰۰متر مربع از مساحت ۱۰۰هزار متر مربعی این نمایشگاه را به خود اختصاص داده‌اند. گفته شده، یک هیات از بازرگانان اماراتی نیز برای مشارکت در نمایشگاه به سوریه سفر کرده‌اند. شصت‌ویکمین نمایشگاه بازرگانی بین‌المللی سوریه با شعار «از سوریه به جهان» از ششم شهریور با حضور بیش از ۵۰۰ شرکت از ۳۸ کشور جهان در اطراف شهر دمشق آغاز به‌کار کرده است و تا چهاردهم شهریور فعال است.

 

 

ارسال نظر