کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۷۸۲

دیدار اردوغان با پوتین در روسیه

رییس‌جمهوری ترکیه نسبت به افزایش میزان تبادلات تجاری با روسیه به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ابراز امیدواری کرده است. به‎گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان در کنفرانس خبری با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در روسیه گفته در پایان ۲۰۱۸ میزان صادرات صنایع دفاعی و هوا فضایی ما به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است. روسای جمهوری ترکیه و روسیه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی هوا فضای (ماکس ۲۰۱۹) در روسیه حضور یافتند. اردوغان گفته: «انتظار داریم امسال شش میلیون گردشگر روس از ترکیه بازدید کنند. هدف ما ارتقای حجم تجارت خارجی ترکیه و روسیه از ۲۵ میلیارد به ۱۰۰ میلیارد دلار است.»

سفر بازرگانان اماراتی به دمشق

یک هیات اماراتی متشکل از ۴۰ تاجر به منظور شرکت در شصت و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی دمشق سه‌شنبه وارد دمشق می‌شود. به‌گزارش اسپوتنیک، این هیات متشکل از شخصیت‌های اقتصادی و تجاری امارات از جمله روسای شرکت‌های توسعه املاک و گروه‌های تجاری، مدیران کل و اعضای اتاق‌های تجاری در ابوظبی، دبی، الفجیرة، رأس الخیمه، عجمان، شارجه و‌ام القیوین است. امارات ۲۰۱۸ و هفت سال پس از بستن سفارت خود در دمشق در سال ۲۰۱۱، سفارتش را در دمشق باز کرد.

گفت‌وگوی عمران خان و بن‌سلمان

نخست‌وزیر پاکستان درباره تحولات کشمیر با محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی، تلفنی گفت‌وگو کرده است. در همین حال نارندرا مودی نخست‌وزیر هند تاکید کرده که اختلافات هند و پاکستان بر سر کشمیر نیازی به میانجی ندارد و قابل حل است. کشمیر از ۱۹۵۴ تا پنجم اوت ۲۰۱۹ طبق قانون اساسی هند از وضعیت ویژه برخوردار بود که به آن اجازه می‌داد طبق قوانین خودش عمل کند. هند اخیرا  این قانون را لغو کرده است. هند و پاکستان هر دو بر بخشی از کشمیر کنترل دارند اما روی کل آن مدعی هستند.

برکناری 8 شورای شهر  وان ترکیه

وزارت کشور ترکیه در حکمی هشت تن از اعضای شورای شهر کلان‌شهر وان را برکنار کرده است. به‌گزارش خبرگزاری هابر، این وزارتخانه در حکمی 8 تن از اعضای شورای شهر وابسته به حزب دموکراتیک خلق کردها در شهرداری کلان‌شهر وان را از کار برکنار کرده است. ترکیه ۲۰۱۶ هم ده‌ها شهردار شهرهای کردنشین را به اتهام ارتباط با پ‌ک‌ک برکنار کرده بود.

 

ارسال نظر