کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۶۲۱

اعزام ناو جنگی دیگر بریتانیا به خلیج‌فارس

دولت بریتانیا اعلام کرده با هدف حضور بیشتر در ماموریت تامین امنیت تردد کشتی‌ها، یک ناو جنگی دیگر روانه آب‌های خلیج فارس خواهد کرد. به‌گزارش رویترز، مقامات امریکایی هم از اعلام آمادگی ۳۰ کشور برای مشارکت در این ناوگان بین‌المللی دریایی خبر داده‌اند. اکنون گفته می‌شود که بریتانیا نیز بر حضور نظامی خود در آب‌های خلیج فارس خواهد افزود.

اولویت امریکا صلح در افغانستان است

جان‌بس سفیر امریکا در کابل، گفته صلح در افغانستان نسبت به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری برای امریکا اولویت دارد.

به گزارش ماندگار، بس پس از دیدار با مقامات محلی این ولایت گفته صلح در افغانستان برای آنان اولویت دارد. سفیر امریکا گفته: «هر دو مهم‌ است؛ هم صلح و هم انتخابات. اما صلح اولویت مهم‌تر و بزرگ‌تر است. برای اینکه خواست مردم افغانستان، صلح است. مردم خواستار صلح‌اند. ما به شکل متواتر در این راستا کار می‌کنیم و به همکاری‌های خود ادامه می‌دهیم.» او تاکید کرده که اگر در گفت‌وگوهای صلح مشکل ایجاد شود، باید انتخابات ریاست‌جمهوری در زمان مشخص شده آن برگزار شود.

لغو سفر به امارات در اعتراض به تقدیر از مودی

به‌دنبال اعطای بالاترین نشان امارات به نخست‌وزیر هند با وجود سرکوب‌ها در کشمیر، صادق سنجرانی رییس سنای پاکستان ظاهرا با لغو سفرش به امارات گفته است قصد ندارد احساسات مردم کشمیر تحت کنترل هند را جریحه‌دار کند. به‌گزارش اکسپرس تریبیون، اختلافات دیرینه میان هند و پاکستان ماه اوت به اوج خود رسید. دهلی‌نو خودمختاری کشمیر را لغو کرد. پاکستان این اقدام را مورد نکوهش قرار داد، سفیر هند را اخراج کرد، تجارت دوجانبه را به حالت تعلیق درآورد و متعهد شد تا لغو وضعیت ویژه کشمیر را در دیوان بین‌المللی دادگستری به جریان بیندازد.

درگیری ترکیه با «پ‌‌ک‌‌ک » 27 کشته برجای گذاشت

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده، در درگیری با نیروهای پ‌ک‌‌ک ۲۷ تن از دو طرف کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند. به‌گزارش آناتولی، وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن سه نظامی ترک و زخمی شدن هفت تن دیگر از این نظامیان در درگیری‌ها با نیروهای پ‌ک‌‌ک خبر داده است. همچنین در بیانیه‌ این وزارتخانه آمده، حملات هوایی جنگنده‌های ترکیه در داخل و خارج از این کشور منجر به کشته شدن ۲۴ عضو پ‌ک‌ک شد.

 

ارسال نظر