کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۱۸۲

حمله خونین داعش به تالار عروسی در کابل

انفجار انتحاری در یک سالن برگزاری مراسم عروسی در کابل، به کشته‌شدن بیش از ۶۰ نفر و زخمی شدن نزدیک به ۲۰۰ نفر انجامیده است. داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است. به‌گزارش رویترز، یکی از شاهدان واقعه گفته بیش از هزار نفر در مراسم عروسی حضور داشتند. محل واقعه، سالن عروسی هتل «شهر دبی»، در منطقه‌ای از کابل است که بسیاری از اقلیت شیعه پایتخت افغانستان ساکن آن هستند. این انفجار انتحاری 10روز پس از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در همین بخش از کابل روی می‌دهد؛ انفجاری که ۱۴کشته و ۱۴۵ زخمی برجای گذاشت. طالبان این حمله را محکوم کرده است.

حضور نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای عراق

گروهی از نیروهای زمینی روسیه برای اولین‌بار خود را به منطقه البوکمال در حومه شرقی دیرالزور واقع در نزدیکی مرزهای سوریه-عراق رساندند. به‌گزارش سومریه‌نیوز، گروه‌هایی از ارتش روسیه پس از ورودشان به دیرالزور که در کنترل نیروهای سوریه و روسیه است، وارد شهرک الجلاء از توابع منطقه البوکمال هم مرز با عراق شدند. نیروهای روس در شهرک الجلاء در ساحل غربی رودخانه فرات مستقر شدند. شهرک الجلاء در ۱۰کیلومتری شهر البوکمال واقع در چند کیلومتری مرزهای سوریه-عراق قرار دارد.

خسارت سیل به فروشگاه‌ها در استانبول

سیل در استانبول منجر به کشته شدن یک نفر و وارد آمدن خسارات به خانه‌ها و فروشگاه‌ها شده است. به‌گزارش رسانه‌های ترکیه، شدت سیل به‌حدی بود که راه‌های ارتباطی بسته و آب وارد ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی شده است. شهرداری استانبول اعلام کرده که بطور متوسط در هر متر 30 تا 40 لیتر باران باریده است. در این میان غیبت اکرم امام‌اوغلو شهردار جدید که در تعطیلات تابستانی به‌سر می‌برد نیز در رسانه‌های ترکیه خبرساز شده است.

ترور امام جماعت در کویته پاکستان

افراد مسلح موتورسیکلت سوار «محمد اعظم» امام جماعت مسجد «عثمان بن عفان» در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان هدف قرار دادند. به‌گزارش فارس، مولوی محمد اعظم 50 ساله اهل افغانستان بود و محل سکونتش نیز نزدیک مسجد عثمان بن عفان قرار داشت. مولوی اعظم بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت. سه روز پیش نیز انفجار بمب در مسجد جامع «قاسم» واقع در ناحیه کچلاک از توابع منطقه «کلی وزیر آباد» شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان پاکستان دست کم 5 کشته و 23 زخمی بر جای گذاشت.

 

 

ارسال نظر