کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۰۸۶

برادر رهبر طالبان کشته شد

در پی انفجار بمبی داخل یک مسجد در کویته پاکستان دست‌کم چهار نفر کشته و بیش از 20تن زخمی شدند. به‌گفته منابع نزدیک به طالبان، حافظ احمدالله برادر ملا هیبت‌الله رهبر این گروه فعال در افغانستان، یکی از قربانیان این حادثه بوده است. پسر رهبر طالبان هم در جریان این حادثه مجروح شده است. خود شخص ملاهیبت‌الله در داخل مسجد نبوده است. این حادثه که گفته می‌شود منشأ آن بمب دست‌ساز بوده در منطقه بلوچستان، یکی از استان‌های جنوب‌غرب پاکستان روی داده است. گفته شده، بمب با هدایت از راه دور فعال و منفجر شده است.

اوجالان: کسی از جنگ در کردستان سوریه نفعی نمی‌برد

رهبر محبوس حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) تاکید کرد که در صورت آغاز جنگ ارتش ترکیه به شرق فرات هم ترکیه و هم ملت سوریه آسیب خواهند دید. به‌گزارش النشره، عبدالله اوجالان در دیدار با مهمت اوجالان برادر خود در روز عید قربان در زندان امرلی گفته: «در صورت آغاز جنگ در کردستان سوریه هم ترکیه و هم ملت سوریه آسیب خواهند دید و هیچ طرفی از جنگ سودی نخواهند برد.» ترکیه اعلام کرده با هدف پاکسازی مرزهای خود قصد دارد به زودی به مناطق کردنشین سوریه حمله کرده و مناطق امن ایجاد کند. این اقدام ترکیه با مخالفت آشکار امریکا روبرو شده است.

حمله یمنی‌ها به انبار نفت شیبه عربستان

تلویزیون المسیره ارگان انقلابیون یمن گزارش داده این گروه با پهپاد به تاسیسات نفتی عربستان در شیبه حمله کرده‌اند. سخنگوی انقلابیون گفته این تاسیسات شامل یک پالایشگاه و انبار نفت است اما به زمان حمله اشاره نکرده است. پالایشگاه شیبه که در شرق عربستان و در نزدیکی مرز امارات متحده عربی واقع شده زیر مجموعه آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان است. این کشور نخستین صادرکننده نفت در جهان است. انقلابیون یمنی در ماه‌های اخیر حملات خود را علیه مواضع نظامی و اقتصادی عربستان افزایش داده‌اند.

کاهش440میلیون دلاری کمک‌ امریکا به پاکستان

در حالی که رییس‌جمهور امریکا برای میانجیگری میان پاکستان و هند ابراز تمایل کرده، یک روزنامه پاکستانی از کاهش 440 میلیون دلاری کمک‌های واشنگتن به اسلام‌آباد خبر داده است. به‌گزارش تریبیون اکسپرس، این کاهش کمک‌های امریکا به مفهوم آن است که پاکستان 4.1 میلیارد دلار دریافت خواهد کرد که در واقع تقریباً بیش از نیمی از کل مبلغی است که واشنگتن 9 سال پیش وعده داده بود.

 

ارسال نظر