کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۰۱:۵۱:۴۹
کد خبر: ۱۴۸۹۸۶

امریکا ۵۰۰  سرباز به عربستان می‌فرستد

سی‌ان‌ان گزارش داده، امریکا درصدد اعزام ۵۰۰سرباز امریکایی به پایگاه شاهزاده سلطان در شرق ریاض، پایتخت عربستان است. این پایگاه در استان الخرج در مناطق کویری عربستان واقع شده است. دو مقام دفاعی گفته‌اند با وجود آمادگی‌ها برای استقبال از آتشبارهای سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت و توسعه باند هواپیماها در حال حاضر تعداد محدودی نیرو در منطقه هستند. ماه گذشته، دولت امریکا تایید کرد که حدود ۱۰۰۰پرسنل نظامی را به خاورمیانه اعزام خواهد کرد اما مشخص نکرد این افراد در کجا مستقر خواهند شد.

واکنش ترکیه به کشته شدن دیپلماتش در اربیل

وزارت خارجه ترکیه کشته شدن معاون سرکنسول آنکارا در اربیل را محکوم کرد. به‌گزارش آناتولی، در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده: «در نتیجه حمله منفور در محلی خارج از کنسولگری ترکیه در اربیل یکی از کارمندان کنسولگری به شهادت رسید. اقدامات لازم نزد مقامات محلی و مقامات عراقی برای یافتن سریع عاملان حمله ادامه دارد.» رجب طیب اردوغان نیز این حمله را شدیدا محکوم کرده است. گفته شده، دیپلمات ترکیه‌ای در حمله به رستورانی در اربیل کشته شده است.

انفجار در ورودی دانشگاه کابل

انفجاری در ورودی دانشگاه کابل افغانستان ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت. به‌گزارش یورونیوز، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان کشته شدن دست‌کم شش نفر را تایید کرده و گفته: «پس از این انفجار، ۲۷زخمی نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند.» این انفجار در حالی حوالی ساعت هشت صبح جمعه رخ داده که قرار بود در دانشگاه امتحان ورودی قضات برگزار شود.

بازداشت نخست‌وزیر سابق پاکستان

آژانس مبارزه با فساد پاکستان از بازداشت شاهد خاقان عباسی نخست‌وزیر پیشین این کشور، خبر داده است. به‌گزارش رویترز، عباسی به ارتکاب فساد و فعالیت‌های مفسدانه متهم شده است. او که پس از استعفای نواز شریف از پست نخست‌وزیری در ۲۰۱۷ کمتر از یک سال این سمت را به دست گرفت، در لاهور بازداشت شده است.

بحرین؛ میزبان کنفرانس امنیت دریایی

بحرین اعلام کرده آماده است تا میزبان نشست بین‌المللی امنیت دریایی باشد. به‌گزارش اسکای‌نیوز، وزارت خارجه بحرین گفته این نشست با همکاری امریکا، لهستان و مشارکت بیش از ۶۰کشور در‌راستای یکی از نتایج کنفرانس «حمایت از امنیت و صلح خاورمیانه» برگزار خواهد شد؛ کنفرانسی که فوریه در ورشو برگزار شد.

 

ارسال نظر