کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۵:۱۹
کد خبر: ۱۴۸۵۳۵

سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری چین در پاکستان

مدیران ۵۵ شرکت چینی در نشستی با نخست‌وزیر پاکستان اطمینان دادند که در سه تا پنج سال آینده، پنج میلیارد دلار در بخش‌های مختلف پاکستان سرمایه‌گذاری کنند. به نوشته نشریه داون، این سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلفی از جمله ساخت‌وساز، ماشین‌آلات، شیشه، خودرو، برق، حمل و نقل، فناوری اطلاعات و تحقیقات تکنولوژیکی خواهد بود.

سومین نظامی امریکایی  در افغانستان کشته شد

تلفات نظامیان امریکایی در ماه جاری در افغانستان به سه تن رسیده است. سه هفته پیش نیز در نتیجه یک کمین گروه طالبان در ناحیه سیدآباد استان میدان وردک، دو سرباز امریکایی کشته شده بودند. امریکا با هشت هزار و ۴۷۵ نظامی و انگلیس با هزار و ۱۰۰ نظامی، بیشترین افراد را در چارچوب این ماموریت آموزشی به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس آمارهای اعلام شده، از ۲۰۰۱ تاکنون ۳۵۶۴ نظامی خارجی در افغانستان کشته شده‌اند که ۲۴۲۲ نفر از آنان، نظامیان امریکایی بوده‌اند.

هشدار اف‌بی‌آی به مخالفان سعودی

سایت میدل ایست‎آی فاش کرد که اف‌بی‌آی چند هفته بعد از قتل جمال خاشقجی به مخالفان عربستانی نسبت به خطری که جانشان را از جانب عربستان تهدید می‌کند، هشدار داد. مخالفانی که دفتر تحقیقات فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) به آنها هشدار داده بود سه مخالف عربستانی و یک فعال عرب هستند که همگی در امریکا اقامت دارند و با جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، روابطی داشتند. خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد. کشته شدن این منتقد سعودی باعث شد تا دولت ترکیه انگشت اتهام خود را سوی شخص محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی، گرفته و او را مسوول این قتل بخواند.

انهدام گروهک وابسته به اخوان المسلمین در کویت

دستگاه امنیتی ویژه وزارت کشور کویت از شناسایی و انهدام یک گروهک تروریستی وابسته به گروه اخوان‌المسلمین خبر داد که پیش از این نیز حکم‌هایی شامل 15سال حبس از سوی دستگاه قضایی مصر علیه آنها صادر شده بود. به گزارش العربیه، وزارت کشور کویت اعلام کرد، این گروهک فراری در مصر، در کویت مستقر شده بودند.

 

ارسال نظر