کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۴۴۵

حمله انتحاری یک کودک در افغانستان

حمله انتحاری در ولایت ننگرهار افغانستان به مراسم عروسی ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است. به‌گزارش طلوع‎نیوز، مقامات محلی گفته‌اند این حمله حداقل 5 کشته و حدود ۴۰ زخمی بر جای گذاشته است. گفته شده، عامل حمله پسر بچه‌ای بوده که بمب همراه خود را در مراسم عروسی پسر یک مقام محلی منفجر کرده است. ولایت ننگرهار ولایتی در شرق افغانستان است و تروریست‌های داعش در آن فعال هستند.

دیدار بارزانی با ماکرون در کاخ الیزه

رییس اقلیم کردستان عراق در دیدار با رییس‌جمهوری فرانسه از او برای سفر به کردستان عراق دعوت کرده است. به‌گزارش شفق نیوز، نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق، در دیدار با امانوئل ماکرون در کاخ الیزه در خصوص گسترش روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی گفت‌وگو کرد. این نخستین سفر خارجی بارزانی از زمان تصدی پست کنونی محسوب می‌شود که در پاسخ به دعوت رسمی ماکرون انجام شده است.

بازداشت مادر داعشی‌ها  در موصل

گروه رسانه امنیتی عراق از بازداشت مظنونی موسوم به «مادر داعشی‌ها» در شرق موصل خبر داده است. به‌گزارش سومریه‌نیوز،

نیروهای امنیتی این زن را به همراه دو تن از پسران و برادرانش در شرق موصل بازداشت کرده‌اند. گفته شده، این متهم خانه خود را به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل کرده بود.

 

کاخ‌سفید ۲۲ جولای میزبان عمران‌خان است

رییس‌جمهوری امریکا  ۲۲ جولای میزبان نخست‌وزیر پاکستان خواهد بود. به‌گزارش هیل، کاخ سفید اعلام کرده است که عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان سفری سه روزه به واشنگتن خواهد داشت. او و ترامپ درخصوص تقویت روابط دو کشور جهت ایجاد صلح، ثبات و رفاه اقتصادی در منطقه‌ای که شاهد منازعات بسیار زیادی بوده است گفت‌وگو خواهند کرد. این نخستین سفر عمران‌خان به عنوان نخست‌وزیر پاکستان به امریکا خواهد بود.

دیدار امیر قطر با مدیر سیا و نانسی پلوسی

امیر قطر در جریان سفرش به امریکا با مقامات ارشد این کشور از جمله رییس سازمان سیا و مقامات پارلمانی این کشور دیدار کرد. به‌گزارش القدس العربی، تمیم بن‌حمد آل‌ثانی با جینا هاسپل مدیر سازمان سیا، نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان، رییس کمیته خدمات مسلح سنا و برخی اعضای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان این کشور دیدار کرده است.

 

 

ارسال نظر