کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۳۶۸

آنکارا: از عبور صدها پناهجو جلوگیری کردیم

ترکیه اعلام کرده در چند روز گذشته از عبور ۷۷۰پناهجو و ورود آنها به قلمرو اتحادیه اروپا جلوگیری کرده است. بیشتر پناهجویان تبعه کشورهای سوریه، افغانستان، سومالی و لیبی بوده‌اند. به‌گزارش آناتولی، ماموران ژاندارمری ترکیه در استان ادیرنه از خروج صدها نفر از مرز ترکیه و ورود به اتحادیه اروپا جلوگیری کرده‌اند. طبق قراردادی که ۲۰۱۵ میان ترکیه و اتحادیه اروپا بسته شد، همه پناهجویانی که از راه ترکیه به جزایر یونان وارد می‌شوند، به ترکیه عودت داده می‌شوند.

ارسال اولین محموله صادراتی افغانستان به آفریقا

اولین محموله تولیدشده در شهرک صنعتی هرات برای نخستین‌بار به مقصد سومالی در آفریقا فرستاده شده است. به‌گزارش اسپوتنیک، رییس اتاق صنایع و معادن هرات گفته این وسایل صادراتی شامل تختخواب، میزهای اداری و برخی تجهیزات دیگر طبی است که ارزش آن 90 هزار دلار برآورد شده است. در حال حاضر چهار شرکت داروسازی و تجهیزات طبی در شهرک صنعتی هرات فعال هستند و در آینده نزدیک سه کارخانه دیگر در این بخش آغاز به کار می‌کنند. هرات در غرب افغانستان با داشتن منطقه صنعتی فعال، به قطب اقصاد افغانستان بدل شده است.

رای اعتماد پارلمان  به کابینه بارزانی

پارلمان اقلیم کردستان عراق به کابینه این اقلیم به ریاست مسرور بارزانی رای اعتماد داد. به‌گزارش سومریه‌نیوز، مسرور بارزانی به عنوان نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق با ۸۸ رای موافق و قباد طالبانی به عنوان معاون نخست وزیر با ۷۳ رای موافق و بقیه اعضای کابینه اقلیم نیز به ترتیب از پارلمان اقلیم رای اعتماد گرفتند. برنامه دولتی نخست‌وزیر بر تنوع منابع اقتصادی داخلی‌، کاهش بوروکراسی، اصلاحات مدیریتی و مالی و نیز حفظ امنیت و ثبات اقلیم کردستان (عراق) تاکید دارد.

حمله هوایی ترکیه  به شمال عراق

در پی حمله جنگنده بمب‌افکن‌های ارتش ترکیه به شمال عراق، ۱۵ تن از افراد مسلح پ‌‌ک‌ک کشته شدند. به‌گزارش آناتولی، حملات هوایی چهارشنبه در منطقه «حفتانین» در شمال عراق انجام شده است. آنکارا همچنین از تخریب تعدادی از انبار مهمات و پناهگاه‌های عناصر پ‌ک‌ک خبر داده است. ارتش ترکیه از ۲۷ مه با آغاز عملیاتی موسوم به چنگال در شمال عراق، به‌دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر پ‌ک‌ک است. این در حالی است که عراق بارها حملات ترکیه را محکوم کرده و از آنکارا خواسته است تا عملیات نظامی خود را در خاک عراق متوقف کند.

 

ارسال نظر