کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۸۴

راه‌اندازی 3 مرکز مالی اسلامی توسط قطر

قطر برنامه راه‌اندازی سه مرکز مالی جهانی را با مشارکت ترکیه و مالزی به منظور تسخیر بازارهای مالی اسلامی در دستور کار خود قرار داده است. به‎گزارش قطر دی، قطر در حال برنامه‌ریزی طرح جدید خود با هدف تامین مالی و ارایه خدمت در بازار جهانی دو تریلیون دلاری مالی اسلامی از طریق راه‌اندازی سه مرکز مالی جهانی با مشارکت ترکیه و مالزی است. چشم‌انداز اصلی برنامه موجود، پوشش کل معاملات مالی اسلامی در سطح جهانی از طریق ایجاد این سه مرکز مالی در دوحه، استانبول و مالزی است.

افغانستان 2 مسیر جدید پروازی ایجاد کرد

اداره هوانوردی غیرنظامی افغانستان اعلام کرده با بسته ماندن فضای پاکستان برای پروازهای عبوری از افغانستان این کشور دو مسیر جدید را برای پروازهای عبوری از افغانستان ایجاد کرده است. به‌گزارش بی‌بی‌سی، با توافق افغانستان و تاجیکستان پروازهای عبوری از فضای دو کشور گذشته و بعد وارد چین و آسیای شرقی می‌شود. در روزهای گذشته بسته ماندن فضای پاکستان موجب کاهش تعداد پروازهای عبوری از افغانستان شده و این کشور حدود ۱۵ میلیون دلار متضرر شد. با تشدید تنش هند و پاکستان در بهار، اسلام‎آباد حریم هوایی خود را مسدود و به هیچ هواپیمایی اجازه عبور از فضای پاکستان را نداد.

تغییر راهبرد امارات در جنگ یمن

امارات متحده عربی اعلام کرده نیروهایش را در یمن با هماهنگی عربستان سعودی کاهش داده است. یک فرمانده ارشد امارات که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفته: «این یک تصمیم دقیقه نودی نبود و ما بیش از یک سال در مورد آن برنامه‌ریزی کرده بودیم و هماهنگی‌های لازم را هم با مقامات عربستان سعودی انجام دادیم.» سواحل غربی یمن در دریای سرخ و بندر عدن در جنوب، از جمله مناطقی هستند که نیروهای امارات از آن خارج می‌شوند.

سفیر عربستان استوارنامه‌اش را به ترامپ تحویل داد

سفیر عربستان در امریکا استوارنامه خود را تحویل دونالد ترامپ داد. به‌گزارش ایسنا، سفارت عربستان در واشنگتن اعلام کرده ریما دختر بندر بن سلطان، پیام ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را به دونالد ترامپ و مردم امریکا منتقل کرد. ریما دختر بندر هفته گذشته به واشنگتن رسید تا فعالیت خود را به عنوان سفیر عربستان در امریکا آغاز کند. ریما دختر بندر یازدهمین سفیر عربستان در امریکا از ۱۹۴۵ و اولین زن عربستانی است که این پست را  در اختیار گرفته است.

 

ارسال نظر